21.11.17

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

קרית טבעון

אור ירוק: ב-20 תאונות דרכים ברחבי קרית טבעון היו מעורבות משאיות

שמואל אבואב, המנכ”ל היוצא של אור ירוק: “משרד התחבורה חייב לקחת אחריות על ענף כלי הרכב הכבדים, להדק את הפיקוח על נהגים מקצועיים”

מאת: אדי גל , 22 במרץ 2017

ב- 3 באוגוסט האחרון, בסביבות השעה 1:15 בלילה, בצומת פורדיס, אירעה אחת מתאונות הדרכים הקשות ביותר בשנת 2016. משאית התנגשה במלוא עוצמתה ברכבם של שתי אחיות, בני זוגם ובתן התינוקת של אחת מהן, בעת שחזרו מחתונה. כתוצאה מהתאונה הקשה, נהרגו שתי האחיות והתינוקת, אנג’ליק נעים בת 32, אולגה אשקר בת 38, וקלואי נעים בת שנתיים בסך הכל. מתיעוד התאונה עולה, כי המשאית שפגעה ברכב הפרטי בו נסעו בני המשפחה, חצתה את הצומת באור אדום.

צילום: ארכיון "כוכב"

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בשנת 2016 התרחשו 94 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד) בהן הייתה מעורבת גם משאית. המשמעות היא, כי כמעט שליש מ- 319 התאונות הקטלניות שאירעו בשנת 2016 היו תאונות עם משאית. המספר מדאיג במיוחד, לאור העובדה שמשאיות מהוות רק 3% מתוך סך כלי הרכב בכבישים, מספר נמוך מאד ביחס לאחוז מעורבותן בתאונות קטלניות.
מנתוני העמותה עולה עוד, כי ב-20 תאונות דרכים שנרשמו בקרית טבעון, בשנים האחרונות, היו מעורבות משאיות. אחת התאונות הייתה קטלנית, אחת קשה ועוד 18 הוגדרו קלות.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 חלה עלייה של 10% במספר התאונות הקטלניות במעורבות משאית, לעומת שנת 2015 במהלכה התרחשו 85 תאונות כאלו. בנוסף נמצא, כי בשנת 2016 התרחשו 1909 תאונות דרכים במעורבות משאית, מתוכן 257 תאונות מוגדרות כתאונות קשות.
שמואל אבואב, המנכ”ל היוצא של עמותת אור ירוק: “משאית היא כמו טנק שדוהר בכביש. בגלל המשקל ומרחק העצירה הארוך שלה, כל תאונה בה מעורבת משאית הופכת קשה וחמורה יותר. כאשר חברת הובלות דורשת מנהג משאית לעבוד שעות עבודה נוספות מעבר לחוק וללא כל מנוחה, היא מעלה לכביש פצצה מתקתקת, שעלולה לגרום לתאונה רבת נפגעים בכל רגע. בכל המדינות ישנו טכוגרף דיגיטלי, המנטר את שעות העבודה של הנהג, אך בישראל מכשיר זה אינו קיים. זוהי התנהגות תמוהה של משרד התחבורה, אשר חייב לקחת אחריות על ענף כלי הרכב הכבדים, להדק את הפיקוח על נהגים מקצועיים, ולהגיע לחברות שמעסיקות אותם בכדי למנוע מהם לכפות על הנהגים לעבוד מעבר ליכולתם, תוך סיכון החיים שלהם ושלנו”.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות, מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות, המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר בתוך היישובים. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך האוכלוסייה, בין היתר, ליד ילדים.

עוד כתבות בתחום קרית טבעון

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>