18.11.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

יקנעם עילית

אור ירוק: משאיות מעורבות פי שישה בתאונות דרכים קטלניות ממכוניות

ביקנעם יש 417 משאיות. שמואל אבואב: “משרד התחבורה כשל בהסדרת ענף כלי הרכב הכבדים. ולכן, הוא חייב לבצע בדק בית ולהוריד מההגה את הנהגים שמסכנים את כולנו”

מאת: אדי גל , 2 באוגוסט 2016

מבין 7189 כלי רכב שנמצאים בעיר יקנעם, 417 הן משאיות ומתוכן 114 משאיות כבדות, מעל 3.5 טון. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת “אור ירוק”, אשר חושפים שוב את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות קטלניות.

צילום: אילוסטרציה

על פי נתוני העמותה, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2015 רשומים בישראל 208,972 כלי רכב כבדים, מתוכם 59,060 משאיות שמשקלם מעל 3.5 טון ו- 149,882 כלי רכב כבדים שמשקלים נמוך מ- 3.5 טון.
לעיתון “כוכב” נודע, כי בנתוני העמותה נמצא כי משאיות עד 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי שישה לעומת מכוניות, ואילו משאיות מעל 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות. המשמעות היא, ברחובות הערים, בהם ילדים קטנים וקשישים הולכי רגל, נוסעות עשרות אלפי משאיות שעלולות שלא לראות אותם ולפגוע בהם בצורה קשה. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2015 התרחשו כ- 2,100 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד, 85 מהן היו תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).
שמואל אבואב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “משאית היא כמו טנק שדוהר בכביש. בגלל המשקל ומרחק העצירה הארוך, התאונה הופכת קשה וחמורה יותר. בשל המחסור באלפי נהגים, חלק מחברות המשאיות דורשות מהנהגים שעות עבודה נוספות, ללא התחשבות בגורם העייפות, שדומה בהשפעתו לזה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. משרד התחבורה כשל בהסדרת ענף כלי הרכב הכבדים. ולכן, הוא חייב לבצע בדק בית, למצוא את הנהגים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש, ולהוריד אותם מההגה”.
יצוין כי, כלי רכב כבד יכול להגיע גם למשקל של עשרות טונות. משקל כבד זה, גורם לכך שעל תאונה בה מעורבת משאית היא תאונה קשה וחמורה, כיוון שהמשאית מוחצת את כל מי ומה שעומד בדרכה. בנוסף, בגלל המשקל הרב של המשאית, מרחק העצירה מתארך ויכולת ההתחמקות של הנהג כמעט ולא קיימת.
סיכון נוסף במשאית הוא אובדן שדה הראייה של הנהג: הנהג יושב גבוה לעומת יתר משתמשי הדרך. ולעתים, הוא אינו רואה את כל צדדי המשאית. ישנו שטח “מת” רב סביב המשאית. ולכן, הנהג מתקשה לראות את משתמשי הדרך סביבו, בין היתר ילדים שהם נמוכי קומה.

עוד כתבות בתחום יקנעם עילית

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>