21.11.17

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

בטיחות

אור ירוק: שלושה צעירים מטבעון נפגעו בשנים האחרונות בתאונות עם אופנועים

ארז קיטה, מנכ”ל העמותה: “יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף, צריך לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי”

מאת: אדי גל , 19 באפריל 2017

שלושה צעירים מקרית טבעון נפגעו בשנים האחרונות בתאונות דרכים בעת שרכבו על רכב דו גלגלי, אופנוע או קטנוע. כך עולה מנתונים שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

אילוסטרציה באדיבות "אור ירוק" צילום: אילוסטרציה באדיבות "אור ירוק"

לעיתון “כוכב” נודע, כי בשנת 2016 נהרגו 11 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות כלי רכב דו גלגליים (אופנוע/קטנוע). המשמעות היא, כי כמעט מדי חודש בשנה שעברה נהרג צעיר בעת שרכב על אופנוע.
עוד עולה מהנתונים, כי כל הצעירים שנהרגו בתאונה בעת שרכבו על אופנועים או קטנועים היו גברים, שישה מהם משתייכים לחברה היהודית וחמישה לחברה הערבית. בנוסף נמצא, כי שבעה מההרוגים היו בני 20 ומעלה וארבעה בני 15-19. כמו כן, שמונה מהתאונות בהן נהרגו צעירים שרכבו על אופנוע התרחשו בתחום העירוני, ושלוש בתחום הבינעירוני.
בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 726 צעירים שרכבו על כלי רכב דו גלגליים, מתוכם 153 נפצעו באורח קשה. בממוצע של העשור האחרון (2007-2016) נהרגו מדי שנה בתאונות אופנוע 14 צעירים, 931 נפגעו ו- 126 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “קבלת רישיון לכלי רכב דו גלגלי בישראל הוא הליך מהיר ופשוט, כך שכל צעיר שרוצה לרכב על קטנוע יכול לעשות זאת בקלות רבה מדי, וללא ניסיון מספיק. כאשר נער צעיר עולה על כלי רכב זה, הוא חשוף לסכנות רבות שהוא כלל לא מודע להן ולא יודע כיצד להתמודד איתן. לכן, יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף, צריך לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי, להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, ולצבוע את הכבישים בצבע שמונע החלקה”.

עוד כתבות בתחום בטיחות

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>