17.08.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

בטיחות

אור ירוק: 26 הולכי רגל נפגעו במעברי חצייה ביקנעם, בעת שחצו כבישים בעיר

מנכ”ל העמותה: “בכדי להפחית את מספר הולכי הרגל ההרוגים, יש להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה במעברי חציה מסוכנים, במיוחד באלה עם ילדים וקשישים רבים”

מאת: אדי גל , 3 במאי 2017

26 הולכי רגל בחודש נפגעו בשנים האחרונות ברחבי העיר יקנעם, בעת שחצו כבישים במעברי חצייה. בין הנפגעים: שני הולכי רגל שנפגעו באורח קשה ועוד 24 הולכי רגל שנפגעו באורח קל. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת “אור ירוק”. לעיתון “כוכב” נודע, כי במהלך שנת 2016 נהרגו בישראל 22 אנשים בעת שחצו כבישים במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם, מעבר החציה.

צילום: ארכיון "כוכב"

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. באופן מפתיע, מדובר על כ- 55% מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים. כלומר, למעלה ממחצית הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם, מעבר החציה.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 ישנה עלייה של כ- 10% במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים במעבר חציה, לעומת שנת 2015, במהלכה נפגעו כ- 1,700 הולכי רגל בתאונות דרכים. בנוסף, ישנה עלייה במספר הנפגעים קשה: 237 הולכי רגל נפגעו באורח קשה בתאונת דרכים בשנת 2016 בעת שחצו כביש במעבר חציה, לעומת 190 נפגעים באורח קשה בשנת 2015, עלייה של כ- 25%.
ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הנתונים המדאיגים מחייבים את משרד התחבורה והרשויות המקומיות להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה בסביבת מעברי חציה מסוכנים, ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורים בהם ישנם קשישים רבים, כמו: קופות חולים ובתי אבות. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה”.
בעמותה ציינו, כי הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות, אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות, בכדי שיגנו עליהם.
מנתוני אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל, התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.
ראוי לציין כי, ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות, מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

עוד כתבות בתחום בטיחות

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>