24.03.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

אקדמיה

אקדמית גורדון: זכתה במענק בשווי 1.5 מיליון שקל לפיתוח מרכז סימולציות

משרד החינוך בחר באקדמית גורדון לפתח מרכז יחיד מסוגו שיספק שירותי הדרכה לאוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר ומרכזי הכשרה למורים

מאת: אדי גל , 13 בספטמבר 2016

במכרז שנערך לאחרונה על ידי משרד החינוך, נבחרה האקדמית גורדון להוביל את תחום ההוראה באמצעות סימולציות במערכת החינוך בצפון הארץ, הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי. לעיתון “כוכב” נמסר, כי הוראה מבוססת-סימולציה הינה שיטת למידה המאפשרת התנסות בסימולציה (הדמיה) אותנטית של סיטואציות לימודיות שתוכננו מראש, בהתאם למטרות הלמידה כפי שהן “בחיים האמיתיים”.

צילום: מאיר אדרי

בסימולציה משתתפים שחקנים מקצועיים וסטודנטים שמשחקים בתפקידים שונים, כמו: מורים, תלמידים, מנהלים, יועצים, פסיכולוגים, פילוסופים, רופאים ובעלי תפקידים שונים. הם מתמודדים באופן מבוקר עם סיטואציות דילֶמטיות, עם מצבי למידה שונים, וכן עם מצבי קונפליקט ואירועים מאתגרים ובלתי צפויים שנלקחו מעולמם המקצועי.
הסימולציה מתרחשת בחדרים ייעודים ומתועדת בטכנולוגיית הקלטה וצילום איכותית מזוויות שונות. זה מאפשר תחקור קבוצתי באמצעות מודלים המיועדים לאימון סימולטיבי. התחקור מבוסס על צפייה, על ניתוח הסימולציה ועל משוב רפלקטיבי מהעמיתים, מהשחקנים ומהמרצה. במהלך התחקור מקיימים הצבעה אלקטרונית באמצעות “קליקרים”, שתוצאותיה מופיעות על המסך ונתוני ההצבעה משמשים פתח לדיון. בתום המפגש הלימודי, צילום הווידאו נמסר למשתתף בסימולציה, לצפייה אישית, כדי לבחון את התנהגותו ביעילות רבה יותר ולסייע ברפלקציה מעמיקה ויסודית. יצוין כי, המרכז לסימולציות יספק שירותי הדרכה לאוניברסיטאות, למכללות לחינוך, לבתי ספר, למרכזים להכשרת מורים ולעובדי מטה במשרד החינוך. כמו כן, הוא יעסוק במחקר שיתמקד ביעילות הלמידה באמצעות סימולציות.
פרופ’ יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון: “האקדמית גורדון משקיעה משאבים רבים ומעודדת את הסגל האקדמי לפתח וליישם שיטות הוראה חדשניו,ת המותאמות למאפייני הלמידה של הסטודנטים. המרכז לסימולציות הינו דוגמה טובה לכך. המרכז עונה על צורכי ההכשרה בדור הדיגיטלי ומספק סביבה מאתגרת, חווייתית ומרתקת, המסייעת להכשיר את הבוגר האידיאלי להשתלבות מוצלחת בתפקידי חינוך והוראה”. ד”ר יוסי בר יוזם ומייסד המרכז לסימולציות המכהן כיום כראש מרכז הסימולציות: “שיטת הלמידה המשלבת סימולציות נועדה לצמצם את הפער הקיים בין התיאוריה להתנסות האמיתית בשדה החינוך וההוראה. התנסות שיטתית ויסודית כפי שפותחה במרכז לסימולציות מאפשרת לפתח מיומנויות הכרחיות להצלחה כמורים, מחנכים וכמנהלים, כגון: תקשורת בין-אישית, עבודת צוות, קבלת החלטות, התמודדות עם מצבים בלתי צפויים, ניהול קונפליקטים, התמודדות עם דילמות וכישורי ניהול.

עוד כתבות בתחום אקדמיה

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>