19.04.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מגזין

בדרך אל האושר

בגיל 68 מאמן ברוך קרן מהיישוב תמרת קבוצה של 200 ילדים ונערים מהאזור ברכיבת אופני כביש, אופני הרים, ריצה ושחייה, תוך שהיה בתחילה “מוסד של איש אחד” והקים את קבוצת עמק האושר. בקרוב ישתתפו 8 נערות בנות 16-15 מהקבוצה במירוץ אופני הכביש “גראן פונדו” בים המלח. “הכיף הגדול שלי הוא לאמן ילדים ולהפוך אותם לאלופים”, אומר קרן

מאת: ניר אהרוני , 1 במרץ 2018

כבר לפני שנים נחשב ברוך קרן מהיישוב תמרת, למעין “מוסד של איש אחד”, אדם שהקים בכוחות עצמו, בגיל מבוגר יחסית, קבוצה מפוארת של ילדים ונערים, אותם החל ללמד רכיבה על אופני כביש ואופני הרים, כמו גם ריצה ושחייה.

צילום: רונן טופלברג

במהלך השנים גדלה הקבוצה, “עמק האושר”, והיום היא מונה יותר מ-200 ילדים, נערים ובני נוער מהאזור, אותם הוא מדריך יחד עם שני מאמנים נוספים, חגי גלעד ויואב טל.
בימים אלו מתכונן קרן, יחד עם שמונה בנות שהוא מאמן, לאירוע Gran Fondo Arad, שייערך ב-24-23 במאי אירוע אופני כביש יוקרתי, הכולל מסלול באורך 155 ק”מ באזור ים המלח, בהשתתפות כ-1,000 רוכבים ורוכבות ישראלים ובינלאומים (ראו מסגרת נפרדת).
“זה הכיף הגדול שלי, לגלות את הדור הבא של הרוכבים והטריאתליסטים”, אומר קרן בסיפוק.

הכל התחיל עם יסמין

ברוך קרן, בן 68, נשוי ואב ל-4 ילדים, היה בצעירותו ספורטאי בשלל ענפי ספורט, ובהם שחייה וכדורמים, ובנוסף שימש מורה לחינוך גופני, מרכז שכבה וסגן מנהל בית ספר בקרית טבעון. עם הזמן הוא אימן שחייה בקרית טבעון ובעמק יזרעאל, וכמו כן היה מאמן נבחרת ישראל בשחייה לבנות. בעת שהיה בן 35, החליט קרן “לעזוב את הכל”, כדבריו, ולפתוח עסק עצמאי.
אלא שעם הזמן, תחום הספורט דיגדג לו והוא החל להתאמן לבד בריצות ארוכות, השתתף בתחרויות, וביניהן גם איש הברזל, והכיר את ענף הטריאתלון, בעקבות בתו דפנה. “יום אחד, לפני 8 שנים, התחלתי לאמן את הנכדה שלי, יסמין, ברכיבת אופני הרים, ועם הזמן, היא היתה מביאה את החברות שלה לאימונים. היינו יוצאים יחד לשטח וזה היה כיף אדיר, עשיתי את זה בהתחלה לגמרי בהתנדבות. פתאום, כמעט משום מקום, הקמתי קבוצת רכיבה לכיתה א’”.
אגב, על השם “עמק האושר” החליט ברוך, מכיוון שמדובר בראשי תיבות של “הליכה, אופניים, שחייה וריצה”.
עם הזמן, מספר ברוך, הוא החל ללמד את הקבוצה גם לשחות ולרוץ, “ופתאום היתה לנו הקבוצה הכי חזקה בארץ לגילה בטריאתלון, ואחת החזקות בארץ באופני כביש ואופני הרים”, מגלה קרן, שהחל להשתתף עם הקבוצה בתחרויות ארציות ולגרוף פעמים רבות את המקומות הראשונים.
שמונה הבנות שהוא מאמן מאז שהיו בכיתה א’ – שהן היום בנות 16-15 – ישתתפו בקרוב בתחרות היוקרתית בערד-ים המלח. הקבוצה כוללת את הנכדה יסמין קרן, גל חדש, נועה ראובן, נגה רונן, הגר בלוך, אביב לוי, גלי רייכרט, מיקה נפתלי ומיכל סגל, כולן מהוות חלק מסגל נבחרת ישראל עד גיל 16 באופני כביש. “כל הבנות הן הטובות ביותר בארץ באופני כביש, בפער גדול על השאר, ובין הטובות בארץ לגילן בטריאתלון”, הוא מספר בגאווה.

צילום: רונן טופלברג

צילום: ארכיון "כוכב"

מה מצפה לבנות בתחרות שתיערך בים המלח?
“’טור ערד’ למעשה בנוי מ-3 תחרויות, כאשר הבנות ישתתפו בשלושתן. ביום שישי הן ישתתפו ב’קריטריום’, שזו תחרות אופני כביש במעגל סגור, ולאחר מכן הן ישתתפו בעלייה הקשה ממצדה ועד ערד. התחרות השלישית תהיה ממלונות ים המלח ועד מעלה העקרבים, באורך 75 ק”מ. התחרות כולה תהיה באופני כביש”.
מה האתגרים והקשיים העיקריים שיהיו לבנות בתחרות?
“ראשית, מדובר בעליות הכי קשות וגם במרחק הכי ארוך שהן עשו. מעבר לכך, צריך לזכור שהן ישתתפו בשלוש תחרות ביומיים, אחת אחרי השנייה, כך שזה לא פשוט”.
מה הציפיות שלך מהן ברמה ההישגית?
“אני מעריך שכל חמשת המקומות הראשונים יהיו מקבוצת עמק האושר, בקטגוריית הגיל שלהן כמובן. יש לנו לפחות 3 בנות ברמה גבוהה מאוד: אביב, שחזקה מאוד בעליות, ויסמין וגלי, שהן רוכבות מאוד מגוונות. יחד עם זאת, גם האחרות יכולות להפתיע, כי כולן חזקות והכל פתוח”.
מה החלום הגדול שלך?
“אני שואף להביא ספורטאים צעירים לרמה אולימפית בטריאתלון”.
לא היית רוצה להיות מאמן נבחרת ישראל בטריאתלון, כפי שהיית בשחייה?

צילום: ארכיון "כוכב"

“זה פחות מעניין אותי. אין לי אמביציה לקחת חבר’ה שהם מוכנים ולהריץ אותם קדימה. כל הכיף והאתגר עבורי הוא ללמד ילדים ונערים מאפס, עד שיגיעו להיות אלופים. הכיף הגדול שלי הוא לראות את הילדים עומדים על הפודיום ומחייכים מרוב אושר”.
אתה רואה באימון הילדים תחביב או עבודה?
“אפשר לומר שזה תחביב שהפך לעבודה. בכל יום אני מעביר 3 אימונים, ואין שבת בה אני לא יוצא לרכיבה עם החניכים, מבוקר ועד הצהריים. זה בהחלט ממלא לי את כל היום ומביא לי סיפוק אדיר. זה לא דבר פשוט, מכיוון שמעבר לאימונים, יש כמובן גם עניינים אדמניסטרטיביים, צריך לנהל את כל הדבר הזה”.
בגילך, לא היית רוצה לנוח קצת?
“זה הכיף הגדול שלי. יש לי קבוצה עם ילדים בני 4.5 שכבר לומדים לרכוב איתי על אופניים. יש לי נכדות בנות 13-12, שגם הן כבר נחשבות לטובות מאוד ברמה ארצית, כך שאני בהחלט מטפח את הדור הבא, גם ברמה המשפחתית… כל עוד אוכל, אמשיך לאמן ילדים ונערים”.

צילום: ארכיון "כוכב"

מירוץ אופני הכביש
“Gran Fondo Arad-Dead Sea”

רכיבה של 155 ק”מ במקום הכי נמוך בעולם

 

מירוץ אופני הכביש “Gran Fondo Arad-Dead Sea 2018” ייערך זו הפעם השישית ב-24-23 במאי. מדובר באירוע הדגל הבינלאומי לרוכבי ולרוכבות אופני כביש (הכבישונים), המתקיים באזור ערד-ים המלח ומהווה שלוחה ישראלית למסורת הרכיבה האיטלקית רבת השנים. גם השנה עתידים לקחת חלק במירוץ מאות רוכבי ורוכבות כביש ישראלים, לצד רוכבי כביש מקצועיים מאירופה ומארה”ב.
האירוע משלב בין מירוץ “טור ערד”, המהווה אתגר תחרותי לקבוצות מקצועיות ולרוכבי מסטרס (קבוצות גיל) לבין “Gran Fondo” הבינלאומי, שמשלב רוכבים ותיקים וחדשים, מקצועיים ועממיים, ישראלים ובינלאומים, גברים ונשים, וכן קבוצות גיל רחבות מאוד המחולקות למקצים שונים.
המירוץ מעודד רוכבים מהארץ ומכל העולם ליהנות מרכיבת כביש מקצועית באחד משבעת פלאי תבל, ים המלח – המקום הנמוך ביותר בעולם, שמאופיין באוויר עשיר בחמצן ובנופים משכרי חושים שמחכים לרוכבים בין ערד וים המלח, בין המדבר והים.
המירוץ ממשיך את המסורת המקומית שנוצרה בשש השנים האחרונות, וכולל אירוע רכיבת כביש בינלאומי המתבסס על רמת ארגון מוקפדת המאפיינת אירועי ספורט בינלאומיים. האירוע מאורגן ע”י אנשי מקצוע מובילים בתחום ומתקיים בשיתוף פעולה מלא בין Gran Fondo Israel, משרד התיירות, מועצה אזורית תמר, עיריית ערד, משרד התיירות ואיגוד האופניים בישראל.
השנה איחד המירוץ כוחות עם קבוצת האופניים המקצוענית הראשונה בישראל, CYCLING ACADEMY, מתוך חזון משותף להעלות את האירוע הייחודי על מפת אירועי ה-Gran Fondo העולמית ובהדרגה ליישר קו ברמת החוויה עם אירועי הרכיבה הגדולים בעולם.
במהלך האירוע יתקיימו כמה מקצים. טור ערד הבינלאומי, שייערך זו השנה ה-12, מיועד לקבוצות מקצועיות ולרוכבי מאסטרס (קבוצות גיל) מהארץ ומחו”ל. טור ערד משלב שלושה קטעי רכיבה הפרוסים על סוף שבוע אינטנסיבי, ובהם מסלול קריטריום בעיר ערד ביום שישי בבוקר, קטע רכיבה ממצדה לערד בשישי אחר הצהריים וה”גראן פונדו” ביום שבת.
בסך הכל משלב “גראן פונדו” מקצה תחרותי ומקצה לא תחרותי באורך 155 ק”מ, מתוכם 125 ק”מ במדידת זמן. המסלול כולל 1,873 מטרים של טיפוס מצטבר, ומשלב את הנופים הפראיים של ים המלח, מעלה עקרבים וצומת חתרורים. בסיום התחרות יתקיים אירוע סיכום גדול במתחם בתי המלון בעין בוקק שבים המלח.

עוד כתבות בתחום מגזין

לכל הכתבות בקטגוריית מגזין >>>