17.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תחבורה

בחג סוכות: כ-65 שנה לאחר שהפסיקה את פעילותה, רכבת העמק תחזור לנסוע

לרגל חנוכת הקו החדש במהלך ימי חול המועד סוכות, יתקיימו בקרבת תחנות רכבת העמק מגוון אירועים ופעילויות לכל המשפחה. השר ישראל כץ: “מהפכה של ממש”

מאת: אדי גל , 10 באוקטובר 2016

בחג סוכות, החל מה-16 באוקטובר, כ-65 שנה לאחר שהפסיקה את פעילותה, תחזור רכבת העמק לנסוע במסילות שהוקמו בין חיפה, עפולה ובית שאן. על תוואי המסילה החדשה הוקמו ארבע תחנות רכבת חדשות: בית שאן, עפולה, מגדל העמק – כפר ברוך ויוקנעם – כפר יהושע. עלות הקמת הקו שאורכו כ-60 קילומטרים נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים.

צילום: ארכיון "כוכב"

יצוין כי, במהלך החודשים האחרונים הכשירה רכבת ישראל אנשי צוות לתחנות הרכבת החדשות, ואיישה אותן במנהלי תחנות, מנהלי משמרת, קופאיות ודיילי רציף, חלקם תושבי העמק. במקביל לפתיחת הקו, יוצבו בתחנות רכבת העמק עמדות הנפקת “רב קו”, עבור תושבי האזור. לרגל חנוכת הקו, יחולו בחול המועד סוכות מגוון פעילויות בשיתוף רכבת ישראל.
בין שלל הפעילויות:פסטיבל הצפרות המתקיים מידי שנה שהוקדם לחול המועד סוכות, ומציע פעילות מים וציפורים באגם ברוך. הפעילות תכלול סיור מודרך ופעילות לכל המשפחה באתר, ההשתתפות בפעילות הינה ללא עלות. פעילות ייחודית באתר רכבת העמק ההיסטורי, שתכלול: שוק איכרים, מופעים ופעילויות לכל המשפחה. ההשתתפות בפעילות כרוכה בתשלום דמי השתתפות סמליים. כמו כן, פעילות לכל המשפחה בפארק האקליפטוס בבית שאן, ההשתתפות בפעילות הינה ללא עלות.
בנוסף, מגוון טיולים מודרכים שונים במסלולים ייחודיים מדי יום, מתחנות שונות. ההשתתפות בסיורים כרוכה בתשלום דמי השתתפות. הסעות וטיולים מודרכים באתרי הטבע השונים בעמק, השתתפות בסיורים כרוכה בתשלום דמי כניסה לאתרים. הסעות מתחנת הרכבת אל אירוע מסיק הזיתים השנתי של קק”ל המתקיים ביער לביא, ההשתתפות בפעילות כרוכה בתשלום דמי השתתפות סמליים. הסעות מתחנת הרכבת אל פסטיבל ציורי רחוב המתקיים בעפולה, ההשתתפות בפעילות ללא עלות.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הדגיש כי חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן, לרשת המסילות הארצית, יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל”ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת.
“מדובר במהפכה של ממש, שתעלה את ערך הנדל”ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים. רכבת העמק היא חלק מתכנית “נתיבי ישראל”, שנועדה לקרב את הפריפריה למרכז, באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה ונהריה בצפון, ועד משאבי שדה ואילת בדרום, בעלות כוללת של כ-27.5 מיליארד שקלים”. הוסיף כץ.

עוד כתבות בתחום תחבורה

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>