24.08.17

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תאונות דרכים

בחציון הראשון של השנה: נהרגו 198 בני אדם בתאונות דרכים הקטלניות

מנכ”ל עמותת “אור ירוק”, ארז קיטה: “זו השנה החמישית ברציפות שבה המדינה נכשלת בטיפול בצמצום הקטל בכבישים. הגיע הזמן שהמדינה תקצה את התקציבים להגברת אכיפה”

מאת: זליג אהרונוביץ , 8 באוגוסט 2017

על פי נתוני עמותת “אור ירוק”, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחציון הראשון של שנת 2017 (חודשים ינואר-יוני), נהרגו בתאונות דרכים 198 בני אדם, יותר מהרוג אחד ביום.

תאונת דרכים צילום: ארכיון "כוכב"

מדובר על עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 181 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי מחציון הראשון של השנה נפגעו בתאונות דרכים 11,784 בני אדם – כ- 65 בני אדם ביום, מתוכם 983 באורח קשה.
נתון מעניין נוסף הוא, כי מתוך כלל ההרוגים בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, 67 משתייכים לחברה הערבית. כלומר, למעלה משליש. מדובר על עלייה של 56% במספר ההרוגים בחברה הערבית, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 43 בני אדם מהחברה הערבית בתאונות דרכים.
ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “זו השנה החמישית ברציפות שבה המדינה נכשלת בטיפול בצמצום הקטל בכבישים. בכל מדינה מתוקנת, מישהו היה נותן דין וחשבון על כישלון כזה, אבל במשרד התחבורה בורחים מאחריות. הגיע הזמן שהמדינה תקצה את התקציבים להגברת אכיפה, טיפול במוקדי סיכון והרתעה נכונה, בכדי לעצור את המחדל הזה ולהציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה”.
ראוי לציין כי, ניתן לראות עד כמה מצבה של ישראל קשה בתחום הבטיחות בדרכים, גם בדוח שפורסם על ידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום שנת 2016. הדוח בוחן את שינוי מספר ההרוגים של כל מדינה בשנת 2016 לעומת שנת 2015. מהדוח עולה, כי מדינת ישראל התדרדרה למקום ה-23 מתוך 32 מדינות אירופה, בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים.
הנתונים קשים אף יותר במבט על פני שנים, כאשר במועצה האירופית לבטיחות בדרכים בדקו את השינוי במספר ההרוגים בין השנים 2010-2016, מהם עולה כי ישראל נמצאת במקום ה-27 מתוך 32 מדינות האיחוד, רק חמש מדינות מציגות תוצאות גרועות יותר מישראל.
מיצוין כי, מדינות אירופה שמצליחות שנה אחר שנה לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים באופן הדרגתי, לא מסתפקות בהצלחות, ולכן, הציבו יעד של ירידה של 50% במספר ההרוגים עד שנת 2020. בישראל, מנגד, יעד ההרוגים הולך וגדל, מירידה מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015 ל-350 הרוגים בשנת 2016.

לכל הכתבות בקטגוריית תאונות דרכים >>>