17.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תחבורה

בשעה טובה: נחנך כביש דשנים בין קרית אתא לצומת יגור, על כביש 70

מטרתו העיקרית של הכביש היא להוציא את תנועת המשאיות עם חומרים מסוכנים מכבישים צפופים, בקרבת מרכזיים מסחריים ומגורים, לכביש שעובר בשטח פתוח

מאת: אדי גל , 22 באפריל 2016

אחרי כמה וכמה עיכובים ולאחר אי עמידה בכמה תאריכי פתיחה שנקבעו מראש, נחנך בשבוע שעבר כביש דשנים, או בשמו הרשמי כביש 772א’, בין צומת דשנים לכביש 70, ליד צומת יגור. הכביש ינקז את תנועת המשאיות ומכליות המובילות חומרים מסוכנים לכיוון דרום ומרכז הארץ, ויפחית את עומסי התנועה בכניסה וביציאה למטרופולין חיפה מכיוון מזרח (צומת יגור).

צילום: ארכיון "כוכב"

מדובר בכביש בינעירוני חדש, באורך של כחמישה קילומטרים, הכולל גשר באורך של 300 מטרים מעל נחל ציפורי. במשרד התחבורה ציינו כי, כביש דשנים הוא אחד הכבישים החשובים והבטיחותיים ביותר שהוקמו בשנים האחרונות במטרופולין חיפה, וזאת, במטרה לצמצם את תנועת החומרים המסוכנים באזורים מיושבים. לעיתון “כוכב” נודע כי עלות הפרויקט, שהוקם על ידי חברת יפה נוף, נאמדת בכ-200 מיליון שקלים. במסגרת עבודות סלילת הכביש, בוצעה הסדרתם של צמתים בכביש 70. בנוסף, הוסדרו צומת דשנים והכניסות למפעל דשנים וכן למפעלים הפטרוכימיים ולקרית אתא. הרעיון לסלול כביש שיוציא את המשאיות עם חומרים מסוכנים, הועלה כבר לפני זמן רב, ומי שקידם את התוכנית הוא ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ. עם זאת, דרישות שונות שהעלתה העירייה בשנתיים האחרונות, שכללו בין השאר הסדרת רחובות סמוכים לכביש החדש, גרמו לדחייה בפתיחתו של הכביש 772א’ בכמעט שנתיים. הסלילה התבצעה בשני מקטעים: את הקטע הראשון, שכולל את רוב רובו של הכביש, סללה חברת נתיבי כרמל וסלילתו הסתיימה כבר לפני כשנתיים. את החלק השני, בתחום המוניציפאלי של עיריית קרית אתא, ביצעה יפה נוף, גם על פי דרישות ספציפיות של הרשות המקומית, כולל  מבנה כביש, אספלט, תאורה, רצועות גינון ופתרונות ניקוז אזוריים המוערכים בכ-30 מיליוני שקלים. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: “פעלתי לזירוז פתיחת כביש דשנים, בשל הצורך הדחוף למנוע מעבר של חומרים מסוכנים באזורים מאוכלסים במפרץ חיפה”.

עוד כתבות בתחום תחבורה

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>