21.08.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז מגידו

הוועדה לביקורת המדינה: מדוע מתעכב התקציב שהובטח לשדרוג כביש 66

יו”ר הועדה לביקורת המדינה, קארין אלהרר: 40 הרוגים בעשר שנים, אין דוגמה במדינה לקטע כה-קצר ומספר הרוגים כה-גבוה. ח”כ איתן ברושי: “הכביש מוזנח”

מאת: אדי גל , 17 בינואר 2017

למרות הבטחת שר התחבורה ישראל כץ לראשי האזור, לשיפור הבטיחות בכביש יקנעם-מגידו, המוגדר בפי תושבי האזור ככביש הדמים, התקציב למיזם מתעכב והכביש ממשיך לגבות הרוגים ופצועים בתאונות דרכים.
בדיון שנערך השבוע בנושא, בוועדה לביקורת המדינה, התברר כי דווקא לקטע בו היו הכי הרבה הרוגים, אין כיום כל תכנון לשיפור הבטיחות. לעיתון “כוכב” נודע, כי בוועדה יזמנו את שר התחבורה לדיון נוסף בנושא.

צילום: ארכיון "כוכב"

לדברי יו”ר הוועדה, ח”כ קארין אלהרר מסיעת יש עתיד: “הדיון ממחיש בצורה מכעיסה ומעציבה שיש אמירות ויש מעשים. יש הבטחות ואין תקציב. בדיון הקודם, לפני כחצי שנה, הבטיח משרד התחבורה שיפורים מסוימים בכביש, אך לא ידע ולא יודע עד היום להבטיח מתי יתבצעו עבודות אלו. בכביש זה נהרגו בעשור האחרון למעלה מ-40 איש ונפצעו למעלה מ-800 איש. בשישה ק”מ של הכביש, היו חמישה הרוגים בחמש השנים האחרונות. מדובר בכביש לא-ארוך, 16 ק”מ בלבד, והשכל הישר מחייב לטפל בו”. לדברי איתן ברושי (המחנה הציוני) הכביש מוזנח מסיבות לא מובנות. לדבריו, על הוועדה לחייב את משרד התחבורה להציג בתוך חודש תכנית לשיפורו. יוסף ג’בארין (הרשימה המשותפת) הדגיש את התלונות הרבות של תושבי האזור, על מצבו הירוד של הציר. נחמן שי הזהיר כי: “שיקולים זרים מונעים את הטיפול בציר”. עיסאוי פריג’ (מרצ) טוען כי: “אין שום טיפול בעניין”.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, דרש לטפל בכביש לכל אורכו מהכפר זלפה ועד צומת התשבי. הוא סיפר על פגישה בעניין עם שר התחבורה, בה הובטח כי ישופרו כל הכניסות לישובים בכביש, כולל רמזורים וכיכרות, וכי חברת נתיבי ישראל ימשיכו את תכנון הכביש בן שני מסלולים לכל כיוון. בנוסף, קטע הכביש ליד משמר העמק, יוסט כ-200 מטר לטובת הרחבת המפעל של הקיבוץ. לדבריו, תקציבי הפיתוח הללו עדיין מתעכבים. הועדה להערכת מוקדי סיכון מתכנסת פעמיים בשנה, ותתכנס ב-22 בינואר על מנת להעריך את רמות הסיכון השונות בכבישים בישראל.
מיטל הומינר, רכזת התקציב במשרד התחבורה, השיבה כי כל המיזמים במדינה, כולל הפניות שמאלה, עדיין בבחינה. ולכן, גם תקציב כביש זה מתעכב. לדבריה, ביולי 2016 החלו במשרד להתמקד בפניות שמאלה במוקדי סיכון. ההעדפה בבחירת הכבישים לטיפול, הם ע”פ התאונות ובפירוש לא לפי מספר ההרוגים. אומדן הטיפול בכביש כולו כ-900 מיליון שקלים. לפי יצחק עייש, מאגף הבטיחות בנתיבי ישראל, בשלושת החודשים הקרובים יחלו העבודות על הפרדה קשיחה בכביש, ולמרות המלצותיהם, טרם הוחלט במשרד התחבורה לטפל במוקדים נוספים בכביש.
לדברי רפ”ק ערן סדן, ראש מדור הנדסת תנועה במשטרה, משנת 2014 היו ארבע תאונות קשות בכביש וחמש קטלניות, שלוש קטלניות בשנת 2015 ושתיים קטלניות נוספות ב-2016.

עוד כתבות בתחום מוא"ז מגידו

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>