17.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מגזין

הכי רומנטי בעולם

יום האהבה הוא זמן טוב להעלות סיפורים אישיים מהעבר. אז מה יותר רומנטי מאשר להיזכר במקומות המיוחדים, בארץ ובעולם, בהם ביקרנו עם האהובים שלנו? עצם הזיכרון של אותם רגעים קסומים מעלה חיוך רחב. לקראת הוולנטיינ’ס דיי, פרויקט מיוחד של מערכת “כוכב”, אז מה היעד המועדף והנחשק? כנסו, כנסו

מאת: אדי גל , 10 בפברואר 2016

מהו המקום הכי רומנטי בעולם? זה תלוי בסיטואציה, עם מי הייתם שם ומהם הרגעים הקסומים שחוויתם באותם רגעים. לכן, זה לא משנה עם זה היה ברומא, או בפריז. במפלי האיגואסו, או בשקיעה מול חופי האיים הקנרים למשל, או סתם בארוחה רומנטית במסעדה בניו יורק, שלא לדבר על נסיעה מטריפה בכביש מספר 1 במערב ארה”ב. בהחלט יש אופציות מצוינות, אחת אחת, שלכמה אנשים הן יושבות בזיכרון של רגעים בלתי נשכחים.
לקראת יום האהבה, ביקשנו מראשי הרשויות ומהדוברים שלהם לציין מהם בעיניהם המקומות הכי רומנטיים בעולם, או בארץ, בהם הם ביקרו. המגוון היה עצום ומצאנו בסיפורים שלהם לא מעט המלצות, ממש חמות. אז לפניכם המקומות הכי הכי רומנטיים בעיניהם של אנשי העמק. קבלו הצצה נדירה.

סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם:
זריחה באיים הקנרים ואורות פריז

רומנטיקה אינה בהכרח רק פועל יוצא של מקום כזה או אחר, אלא ובעיקר היא תוצר של מי שאיתו אתה נמצא ומבלה. בישראל יש שורה ארוכה של מקומות רומנטיים נפלאים, שלא נופלים ביופיים ממקומות כאלו ואחרים בחו”ל. חומות ירושלים הם דוגמא מובהקת למקום רומנטי שמשתבח עם השנים. רחובות המזלות ביפו הם ללא ספק מקום נפלא וגן עדן לכל רומנטיקן ורומנטיקנית. מטיולים בעולם זכורים לי במיוחד שני מקומות רומנטיים מיוחדים ובולטים: הראשון הוא האיים הקנריים שנמצאים באוקיינוס האטלנטי מול חופה הדרום מערבי של מרוקו. הצפייה מהאוניה בזריחה ובשקיעה, בשילוב יופיו האקזוטי של המקום, היא ללא ספק מראה מדהים ומרהיב כאחד. המקום השני והכי רומנטי מבחינתי, הוא ללא צל של ספק עיר האורות, פריז. בירת צרפת היא העיר של הרומנטיקה, והיא גם עיר עם אנשים רומנטיים. כשאתה נמצא בעיר רומנטית עם אנשים רומנטיים, אתה מרגיש לגמרי רומנטי. בפריז סיירנו כמובן בשדרת השאנז אליזה ובמועדון הלידו, וכמו רבים מהעולם כולו, עשינו שייט לילי על נהר הסיין. כל אחד מהמקומות הללו הוא נפלא לכשעצמו ומיוחד במינו. בכל המקומות הללו טיילתי עם אשתי אוריאט. גילינו במהלך הטיולים שעל אף גילנו, אנחנו מתגעגעים לנוסטלגיה ועדיין מרגישים רומנטיים.

דוברת המועצה האזורית מגידו, יעל בר ניר:
אין כמו איטליה לרומנטיקה

כששואלים אותנו על מקומות רומנטיים, משום מה, המחשבות והזיכרונות צפים מיידית אל הטיולים בחו”ל. לא כי בארץ אין מקומות יפים, רומנטיים וקסומים, כי יש ועוד איך. הם שלנו, מוכרים וחביבים, הם טבעיים, והרומנטיקה היא חלק מהיום יום. שלי  לפחות. אבל חו”ל בכל זאת עושה לנו את זה, אולי כי מחליטים ומקדישים לזה זמן מיוחד מהשגרה העמוסה והטובענית כל כך. אולי בגלל ההתנתקות, אולי בגלל זמן האיכות, אולי כי אנו מסביב עם עוד אוהבים כמונו.
ולעצם העניין, מכל המקומות הרבים בהם ביקרתי, מבחינתי איטליה היא ללא ספק ארץ של רומנטיקה: “מכות” של נוף, אוכל טוב, יין, אנשים שמחים, שפה מתגלגלת, צבעוניות והרבה חושניות. לפני כשנתיים שוב הגענו לארץ המגף  הקסומה. מה לעשות, כל הדרכים לרומנטיקה מביאות אותך לרומא, לא?  אין ספק שאחד המקומות הרומנטיים הוא פיאצה נבונה (Piazza Navona) ברומא. כמו כן, הגנים היפיפיים של הארמונות בדרום איטליה המדהימה.
אבל בסופו של דבר חוזרים הביתה וחשוב לתחזק את הרומנטיקה בכל ימות השנה. ולכן אני ממליצה על כמה טיפים קטנים אחרי 35 שנות נישואין: קפה של בוקר למיטה, פתקים קטנים פזורים בבית, או בסנדבי’ץ, או בתיק של העבודה. כמו כן, פרח קטן מהגינה, ארוחת בוקר בחצר, וסתם אפשר להתקשר באמצע יום העבודה ולהגיד, אני אוהב/ת אותך.

ראש המועצה המקומית קרית טבעון, דוד אריאלי:
טיול בגנים ובמזרקות של פריז

פריז היא עיר שיש בה הכול: תרבות, אמנות, היסטוריה, אוכל טוב, אדריכלות וגם, רומנטיקה. היא משלבת באופן מרתק את העבר עם ההווה, והתפאורה מסביב מאד מרשימה ומלכותית, במיוחד אם מדובר בזוג שרוצה להיות ביחד בשקט.
בין ארוחת בוקר לארוחת ערב, בילינו אני ואשתי אילונה בבתי קפה קטנים וחמימים (ולא בשביל הקרואסון), במיוחד בשדרת סן ז’רמן, האורכת למעלה מ- 3 ק”מ ומכילה אינספור בתי קפה ומסעדות. אין ספק שטיול בפארקים היפים של העיר הוא בהחלט רומנטי, כשאתם פוסעים יד ביד לצד גנים מדהימים ומזרקות מיוחדות. ואי אפשר בלי מגדל אייפל, שנבנה על ידי גוסטב אייפל בשנת 1889 ומתנשא לגובה של 324 מטרים. באור יום יכולים להשקיף למרחק של עשרות קילומטרים, ובחושך התמונה מרשימה אפילו יותר. ביקור במקום, זו בהחלט דרך נפלאה לחתום את ביקורינו בעיר האורות, שהיא גן עדן לרומנטיקנים, הרוצים קצת זמן גם לעצמם על מנת לשמר ולחזק את הזוגיות.

דובר המועצה המקומית רמת ישי, נועם רגב:
פירנצה, הקשר בין תרבות, כדורגל ורומנטיקה

8 חודשים אחרי החתונה, אי שם בסוף המילניום הקודם, ובערך חצי שנה אחרי ירח הדבש הראשון, הגיע הדבר האמיתי: חופשה רומנטית בת שבוע ברומא ובטוסקנה. בלי טלפונים מהעבודה, או קיצורי לוחות זמנים למשל, כמו לעזוב את הצימר בורד הגליל, כמה שעות לפני הצ’ק-אין, כדי לסקר משחק של נבחרת ישראל מול דנמרק, שנגמר אגב בהפסד 5:0, אין ספק אחת מההחלטות ההזויות שקיבלתי. בקיצור, ירח דבש כמו שכתוב בספר, בארץ המגף, עם שני נעצים על המפה: רומא הבירה ופירנצה הרומנטית.
מאיה אשתי שתחיה, כמובן תכננה את הכל בקפידה והכל תקתק כמו מכונת אספרסו איטלקית משובחת. אחרי ארבעה ימים במלון דירות ברומא, ממש בצנטרום של הפיילה, ואחרי שקיללנו את טיטוס והשלכנו מטבעות למזרקת המשאלות הטרווי, שמנו את פעמינו לעבר פירנצה, שהייתה מוכרת לי עד אז בעיקר בזכות הכוכב הענק של פיורנטינה, באטי-גול (החלוץ הארגנטינאי גבריאל בטיסטוטה).
גם בעיר של מדיצ’י ואופיצי, שוב רעייתי פגעה בול כאשר סידרה לנו מלון רומנטי במרכז העניינים, מרחק משולש פיצה מפיאצה סניורה על מזרקותיה ופסליה, ובהם הפסל של דוד, מעשה ידי מיכאלאנג’לו להתפאר (הפסל המקורי מוצב כמה מאות מטרים משם בגלריית אופיצי, אחד מהמוזיאונים החשובים בעולם). בית המלון היה מעוצב בטוב טעם עם נגיעות רנסנס ואפילו מיטת אפיריון חיכתה לנו, אבל זה לא היה שוס. המרפסת שלנו פנתה לעבר הפיאצה המרכזית של פירנצה, וממש באותו ערב בו נהנתה העיר מהביקור המלכותי שלנו, התקיים קונצרט לרגל תחילת הקיץ. מה זה קונצרט, קונצ’רטו של כלי נשיפה, כלי הקשה, ובעצם מה לא.
תזמורת של מאות נגנים שכיסו את רצפת האבן של הכיכר הענקית, נפרסה מתחתינו והנעימה לנו את שהותנו בשלל יצירות, כשמלמעלה תלוי ירח מלא (וגם אם לא מה זה משנה), למנצח שיר מזמור.

דובר עיריית יקנעם, רועי אדוט:
עיירה פסטוראלית בשוויץ

מקום רומנטי ומיוחד מאוד שביקרתי בו הוא ללא ספק עיירת הנופש היפיפייה גרינדלוולד, באזור יונגפראו, שוויץ. העיירה שוכנת על רכס האלפים הברניים, למרגלות הר אייגר והר פירסט, שפסגותיהם תמיד מושלגות. מדרום לעיירה שני קרחונים גדולים: קרחון גרינדלוולד התחתון וקרחון גרינדלוולד העליון. במקום מספר אתרי סקי.
בפיסת גן העדן הזאת שהיתי שבעה ימים בדירה על הר עם מרפסת גדולה מעץ, ונופים עוצרי נשימה. כל בוקר פתחתי במרפסת בתפילה, בצפייה על ההרים המושלגים ועל העננים שחותכים אותם. במהלך היום הקפדתי לטייל בשבילי ההליכה, כל פעם בשביל אחר, וכל פעם לטפס יותר ויותר גבוה.
גרינדלוולד אולי בגלל מדיניות החשמל החסכונית בשוויץ, אולי בגלל מיקומה המרוחק מהמרכז, אולי בגלל השטח הגיאוגרפי בו היא נמצאת, לא משופעת בחשמל. כאשר יורדת החשכה, החושך ברחובות הוא די מוחלט וז הופך את המקום למיוחד אף יותר, עם אלפי כוכבים שמאירים את השמיים. קולות הרקע היחידים שניתן לשמוע עם רדת החשכה, הם קולות המים הזורמים בנהר שחוצה את היישוב.
גרינדלוולד היא עולם ומלואו. מומלץ להגיע למפלי טרומלבאך וליהנות מסדרת מפלים מרשימה, לבקר בעיירה הציורית מורן, לעלות ברכבל לפסגות ההרים ולתצפת על נופי האזור כולו. הנוף שנחשף הוא יופי בלתי נגמר במקום שיד אלוקים נגעה בו, אין ספק שרומנטיקנים ימצאו שזה בדיוק המקום בשבילם.
הזיכרון החזק ביותר עבורי היה הטיפוס הרגלי על ההרים. טיפוס שמחד הוא בלתי נגמר, ומאידך כל צעד סוחף אותך להמשיך עוד ועוד. להגיע לעוד פסגה. לכבוש עוד יעד. לשכב על הדשא ולנוח מול הנוף המהמם בשעות היום, או לשכב על הגב לאחר שמחשיך, ליהנות מן האוויר הקריר, ולראות את המוני הכוכבים שבשמיים – כך או כך מדובר ברגעים קסומים שמרחיבים את הלב.

דובר המועצה האזורית זבולון, גדי נס:
כוס יין במרפסת שמשקיפה על אגם קומו

לפני מספר שנים נסעתי עם רעייתי שרית לחופשה בצפון איטליה. טסנו למילנו, שם שכרנו רכב ויצאנו לעבר אגם קומו. הדרך הייתה יפיפייה, מלאה במגוון הרחב של הנופים והצבעים, הרים ועמקים, הרבה מרחבים ירוקים וכמובן האגם בגווניו הכחולים. בכל כמה קילומטרים ישנו שינוי של הנוף, מנוף כפרי לנוף הררי, מחופי הרחצה למדרונות הסקי.
בחדר שפנה לכיוון האגם היה חלון גדול שממנו נשקף מראה מרהיב, במיוחד בבוקר, כשהשמש זרחה. לא היה מראה משובב נפש מזה.
הערב ירד והחלטנו לטייל לאורך האגם. נכנסנו למסעדה וישבנו בשולחן על הטרסה שמשקיפה על האגם. השפה האיטלקית נשמעת ברקע וזה משרה אווירה רומנטית, מושלמת, כמו גם האוכל האיטלקי המדהים, עם עגבניות ומוצרלה, ריזוטו וכמובן גם פיצה.
למחרת לקחנו רכבת למילנו המדהימה. הגענו לכיכר הדואומו מלאת היונים ומשם המשכנו לטייל ברחובות שיוצאים ממנה. אחר כך נכנסנו לגלריה עמנואלה ה-2, שזה בעצם ה”קניון” הראשון שהוקם באירופה. המתחם מדהים, העיצוב מרשים והתקרה עשויה מברזל וזכוכית. במתחם נמצאות החנויות היוקרתיות של מילאנו, בתי קפה ומסעדות. יש יותר רומנטי מזה? התיישבנו באחת ממסעדות היוקרה, הזמנו יין והתענגנו לנו על ארוחה כיד המלך. זו הייתה חופשה מדהימה שהשאירה טעם של עוד. במיוחד הנוף שנשקף מהחלון, אפשר לעמוד שעות ולהסתכל על האגם, או לשבת עם כוס יין על שפת האגם ולהתענג. אנחנו עוד נשוב.

איציק חולבסקי, ראש מועצה אזורית מגידו:
ירח דבש מברזיל ועד פריז

3 ימים לאחר חתונתי עם ג’וזפין, לפני 29 שנים, טסנו לטיול מדהים של 3 חודשים באמריקה ובאירופה. המקום הראשון הרומנטי היה ביקור בהר הסוכר, בריו, בזמן הקרנבל. כמו כן, ביקרנו במפלי האיגואסו המדהימים ביופיים ובעוצמתם. בנוסף, נסענו על כביש מס’ 1 היפהפה מלוס אנג’לס ועד סן פרנסיסקו וטיילנו בפארק היוסמיטי הנפלא. אין ספק שאלה זכורים טוב טוב בתודעה שלנו. ובאירופה, הזיכרון הרומנטי כולל את השייט על התמזה וטיול לאדינבורו בסקוטלנד, שם בילינו לילה ליד אגם ליק–נס. סיימנו את הטיול הנפלא בחמישה ימים בפריז וסיימנו בארוחה רומנטית בשאנז אליזה ושייט בנהר הסיין.

ראש המועצה המקומית רמת ישי, עופר בן אליעזר:
שקיעה מול נוף מדברי

ברגע שאני עם אשתי הכל רומנטי וכל מקום מיוחד. אבל אם צריך לבחור מקום אחד, הייתי בוחר את המדבר. אני נזכר בטיול שעשינו בדרום, באזור נחל צים, וזוכר במיוחד את השקיעות והזריחות המדהימות שם. אזור עין זרחן זה מקום מדהים, אין דברים כאלה. לראות את השקיעה מעל הרכסים של שדה בוקר לכיוון עין זרחן, זה מראה מדהים, רומנטי ומלבב. יש כמה מקומות לינה באזור, אבל לפעמים אנחנו ישנים בחוץ, בטבע. אפשר לישון באכסניה ויש גם מלון חדש באזור, אבל באותו טיול שאני נזכר בו, ישנו באכסניה בשדה בוקר. מאז שאני זוכר את עצמי, אני מתחבר לטבע ובמיוחד לארץ ישראל, ואני אוהב לטייל ועושה את זה הרבה. נכון שהעמק הוא בעיני המקום הכי יפה שיש, אבל גם המדבר, עם אווירה המיוחדת שלו, עם השלווה, הוא מקום מדהים לטייל בו”.