11.12.17

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

נשר

הכתובת על הכביש

פעילי צעירי נשר חושפים מפגעים בסימון הכבישים. לטענת אנשי הסיעה, וועדת התחבורה לא כונסה תקופה ארוכה והחלטות שהתקבלו בה בעבר אינן מיושמות. חבר מועצת העיר, ישי איבגי, החבר בוועדת התחבורה, פנה לראש העיר אבי בינמו, בבקשה למצוא פתרונות לאלתר לבעיות הבטיחות בעיר, שלדבריו הועלו על ידי תושבים ואינם מקבלים מענה. חבר מועצת העיר, רועי לוי: “אין בבטיחות מקום לחובבנות”. חבר ועדת התחבורה העירונית, גיאורגי גרשקוביץ, מסר בתגובה: “בניגוד לאלה שרק מדברים, אנחנו פועלים בהתאם לתוכנית העבודה”

מאת: אדי גל , 3 במאי 2017

חבר סיעת צעירי נשר יש עתיד, ישי איבגי, פנה לאחרונה לראש העיר, אבי בינמו, בדרישה לטפל בהקדם בשורה של ליקויים בסימון מעברי חציה בעיר ובעוד מטרדים תחבורתיים, שמסכנים לטענת אנשי הסיעה, הן את שלום הולכי הרגל והן את שלום הנהגים.

צילום: ארכיון "כוכב"

לעיתון “כוכב” נודע, כי פעילות הסיעה באה בעקבות פניות רבות של תושבים על מפגעים ברחבים העיר, כאשר לטענת הפעילים, הטענה המרכזית שחוזרת על עצמה היא, אי סימון מעברי חציה. תושבים רבים פנו ברשת החברתית “פייסבוק” ובהודעות למוקד העירוני ולראש העיר, בבקשה לתקן את ליקויי הבטיחות ההולכים ומתרבים ברחבי העיר. בין התלונות, מספרים תושבי העיר על: מעברי חצייה דהויים, גני משחקים צמודים לכבישים שאינם מגודרים, משאיות החונות ברחובות הראשיים בעיר, חניות כפולות הגורמות להפרעת שדה ראיה ותנועה, ופסי האטה בתוך השכונות.
מבדיקה שערכו חברי סיעת צעירי נשר יש עתיד, מתברר כי ועדת התחבורה והתמרור העירונית שאמונה על ההסדרים הבטיחותיים ועל שיפור התחבורה בעיר, לא התכנסה חצי שנה, והנושאים שהועלו בוועדות השונות טרם בוצעו. כך למשל, בתאריך 9/3/16 החליטה ועדת התחבורה להתקין פס האטה ומעבר חציה ברחוב הלוטם, בקרב גני הילדים במקום, החלטה שלא בוצעה. כמו כן, החליטה הועדה ליישם פתרונות תחבורתיים ברחובות האלון והנורית, המסוכנים לתנועה, נושא שטרם בוצע.
בשבועות האחרונים, נושא הסכנות העורבות עקב אי סימון מעברי החציה בעיר הועלו באמצעות רשת הפייסבוק, ומכתבים שנשלחו לחברי מועצת העיר על ידי ועד הבתים ברחוב נחשון בעיר. תושבת הרחוב, ש.ג, כתבה בפייסבוק: “ילדינו חוצים יום יום בסכנה את הכביש, כאשר יש מעגל תנועה שלם ללא מעבר חצייה. דיברנו אתכם, למה מחכים? למי מחכים? משרד השיכון, הקבלן, גרים פה כבר 8 חודשים וכלום לא זז ולא משנה מה הסיבה. אנחנו רוצים בטיחות לילדים ולעצמנו, או שאתם מציעים שניקח פח צבע לבן ונעשה מעברי חצייה, מה מסובך?”.
תושבת נוספת, נ.פ, כתבה אף היא: “יש צורך לסדר את המדרכות וזה תלוי אך ורק בעירייה ולא במשרד השיכון, אז קדימה תתחילו לפעול”.

צילום: ארכיון "כוכב"

ראוי לציין כי, לאחרונה פנה חבר מועצת העיר, ישי איבגי, החבר בוועדת התחבורה, לראש העיר אבי בינמו, בבקשה לכנס את ועדת התחבורה ולמצוא פתרונות לאלתר לבעיות הבטיחות בעיר, שלדבריו הועלו על ידי תושבים ואינם מקבלים מענה. במכתבו מפרט איבגי שורה של ליקויים בטיחותיים, ובראשם מחסור במעברי חציה בעיקר בתחנות ההסעה מבתי הספר.
לעיתון “כוכב” נודע, כי ביום שישי שעבר, סייר חבר מועצת העיר, רועי לוי, ברמות יצחק. הוא עמד על הסכנות העורבות לתושבי רחוב נחשון ולתלמידים המשתמשים בהסעות, בעת חציית הכביש הנמצא בעורק תחבורה ראשי המשמש מעבר לאלפי רכבים ביום, ללא פסי האטה או סימוני אזהרה. לדברי לוי: “יום יום שהילדים שלנו חוצים את הכביש ברחובות העיר, הם מסכנים את חייהם. שאלתי את ראש העיר, מתי הוא יתפנה לדאוג לבטיחות התושבים? והתשובה שקיבלתי: ‘זה בטיפול’. על אף שמדובר בערך עליון ומוצר בסיסי, הוא אינו מיושם גם לאחר שנתנו לראש העירייה את הזמן שביקש לטיפול בנושא. גם בנושא זה מנסה ראש העירייה לברוח מאחריות ולהאשים במחדליו את כל הסובבים אותו, ופועל נגד האינטרסים של תושבי נשר, תוך שהוא שוכח שהוא נבחר לשרת אותם ולא הם אותו. אין בבטיחות מקום לחובבנות, סדרי העדיפות חייבים להשתנות, כך שהתושב יהיה בראשם”.

צילום: ארכיון "כוכב"

חבר ועדת התחבורה העירונית, גיאורגי גרשקוביץ, מסר בתגובה: “בניגוד לאלה שרק מדברים, אנחנו פועלים בהתאם לתוכנית העבודה, ודואגים לבטיחות התושבים. התכנית שגובשה לפני חודשיים יחד עם משרד הבינוי והשיכון, תצא לפועל בימים הקרובים”.

צילום: ארכיון "כוכב"

אור ירוק בנשר: 28 הולכי רגל נפגעו בנשר

28 הולכי רגל נפגעו בשנים האחרונות ברחבי העיר נשר, בעת שחצו כבישים במעברי חצייה. בין הנפגעים: שני הרוגים, 7 פצועים קשה ועוד 19 פצועים קל. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת “אור ירוק”. לעיתון “כוכב” נודע, כי במהלך שנת 2016 נהרגו בישראל 22 אנשים, בעת שחצו כבישים במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם, מעבר החציה.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. באופן מפתיע, מדובר על כ- 55% מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים. כלומר, למעלה ממחצית הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם, מעבר החציה.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 ישנה עלייה של כ- 10% במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים במעבר חציה, לעומת שנת 2015, במהלכה נפגעו כ- 1,700 הולכי רגל בתאונות דרכים. בנוסף, ישנה עלייה במספר הנפגעים קשה: 237 הולכי רגל נפגעו באורח קשה בתאונת דרכים בשנת 2016 בעת שחצו כביש במעבר חציה, לעומת 190 נפגעים באורח קשה בשנת 2015, עלייה של כ- 25%.

צילום: אתר אור ירוק

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הנתונים המדאיגים מחייבים את משרד התחבורה והרשויות המקומיות להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה בסביבת מעברי חציה מסוכנים, ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורים בהם ישנם קשישים רבים, כמו: קופות חולים ובתי אבות. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה”.
בעמותה ציינו, כי הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות, אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות, בכדי שיגנו עליהם.
מנתוני אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל, התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.
ראוי לציין כי, ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות, מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

עוד כתבות בתחום נשר

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>