26.05.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז עמק חפר

המועצה זכתה בתקציב ממשרד החינוך לבניית מרחבי למידה חדשניים בבתי”ס

המוא”ז עמק חפר זכתה בתקציב ייעודי של 400 אלף שקל ממשרד החינוך עבור בניית מרחבי למידה חדשניים בחמישה בתי ספר, 80 אלף ש”ח לכל בית ספר

מאת: ניר אהרוני , 8 בפברואר 2018

במסגרת התוכנית הארצית M21 לפיתוח מרחבי למידה חדשניים, שמטרתם לתת מענה לסגנונות למידה ולומדים שונים.

הדמיה של המרחב החדשני בבית הספר שדות צילום: עיצוב נטע כפרי

לדברי ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, “אנו רואים בהעברת התקציב הכרה והבעת אמון של משרד החינוך בתהליך ההתחדשות בחינוך בעמק חפר. זהו נדבך נוסף בתהליך המורכב שהמועצה מקיימת ומקדמת בשנה האחרונה. לתקציבים אלה המועצה תוסיף עוד תקציבי בינוי, בהתאם לתוכניות ההתחדשות בבתי הספר”.יצוין כי ללא קשר לתקציבים הללו, המועצה האזורית עמק חפר העמידה השנה תקציב של 80,000 ש”ח לכל בית ספר, לצרכים שונים העולים בתהליך ההתחדשות.כרמית ברגמן-סמוראי, מובילת ההתחדשות בחינוך במועצה האזורית עמק חפר: “התקציבים יאפשרו הקמת מרחבים חדשניים תומכי למידה מתקדמים, שהם תכליתו של מהלך ההתחדשות בבתי הספר”.מרחבי הלמידה שבתי הספר בחרו לקדם במסגרת תוכנית M21:אביחיל: הקמת מרחב “מדגים” לתהליכי למידה חדשניים – מקום לחקר, למידה עצמאית, עבודת צוות בסביבה גמישה ומתקדמת. ויתקין: מרחב אשר יאפשר סגנון למידה פתוח וישלב עבודה רשתית, ובו התלמידים ינועו בהתאם לתהליך הלמידה שבחרו.יובלים: מרחב שישמש “חדר כושר למיומנויות למידה”, בו התלמידים “מתאמנים” ומפתחים מיומנויות למידה בצורות שונות.שדות: התייחסות למרחב כאל “מורה שלישי” – מקום המאפשר פיתוח של יצירתיות ויזמות, ומספק תנאים ללמידה המקדמת 3 תפקודי לומד עיקריים: חשיבה הקשרית מסדר גבוה, פרואקטיביות, פיתוח תחושת המסוגלות של התלמידים והצוות.
קדם: סביבה המאפשרת מרחבים גמישים ללמידה עם תחושה של זרימה ביניהם, ומתן כלים אופטימליים בכל מתחם. לדוגמה: מתחם עבודה שיתופית במחשב (בשיטת sole), מתחם מייקרינג (תהליך עבודה יצרני), מתחם השראה והקניית ידע בצורה דינמית.

עוד כתבות בתחום מוא"ז עמק חפר

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>