10.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

לימודים

המיזם שהופך תלמיד למורה: סרטוני ההדרכה שגרפו מאות אלפי צפיות

מנהל המרכז, דני בן יצחק: “כדי להפוך את הלימודים למעניינים ואינטראקטיביים, צריך לאפשר לתלמידים ליצור את התוכן ולהתנסות בהוראה כבר מגיל צעיר”

מאת: אדי גל , 30 באוגוסט 2016

6,000 סרטוני הדרכת מתמטיקה שהוקלטו במרכז המחקר והפיתוח של דני בן יצחק, ביקנעם, גרפו מאות אלפי צפיות. השלב הבא: תלמידים ילמדו תלמידים אחרים. לעיתון “כוכב” נמסר, כי יותר מ-50 מיליארד שקלים יושקעו במסגרת תקציב המדינה, במערכת החינוך הישראלית בשנת 2017, אך נראה שמאות המיליארדים שהושקעו בעשור האחרון, לא מצליחים לחולל את השינוי הנדרש במערכת.

צילום: ארכיון "כוכב"

אם גם ילדכם נאלץ להתמודד עם קשיי לימוד במקצוע המתמטיקה, או במקצוע אחר, ונאלצתם לגייס מורה פרטי, אתם לא לבד. רבים מתלמידי ישראל והוריהם מחפשים באופן פרטי שיטות לימוד אלטרנטיביות, בין אם כחלק מהכנה למבחני הבגרות, ובין אם בשלבים מוקדמים יותר, אך נראה שכלום פשוט לא עוזר, וצריך לטפל בבעיה מהשורש.
“מהפיכה טכנולוגית ופדגוגית במערכת החינוך, זה מה שכנראה נדרש”, מסביר דני בן יצחק, מנכ”ל בית הספר הפתוח. “רוב המבוגרים כנראה פשוט לא מסוגלים ללמד את התלמידים באופן שהתלמידים רוצים ללמוד. רוב הלמידה שלהם מתבצעת למעשה מחוץ לבתי הספר, בלמידה עצמית או עם חברים לפני מבחן”.
לקראת שנת הלימודים שתיפתח בשבוע הבא, ועל מנת להמשיך במימוש החלום שבו תלמידים מלמדים תלמידים, רשת מרכזי האימון “דני בן יצחק –המומחים למתמטיקה”, ששלוחותיה ממוקמות ביקנעם, בקריות ובכפר סבא, תאפשר לתלמידים ללמוד גם בצורה מקוונת. “גם בשנת הלימודים הנוכחית, חומרי הלימוד שלנו יאפשרו לאלפים מתלמידי ישראל ללמוד בקלות מתמטיקה ואנגלית, לצד נושאים נוספים שנמצאים כעת בפיתוח”.
ראוי לציין כי, בשנתיים האחרונות הוקלטה במרכז כמות יוצאת דופן של כ-6000 סרטוני הדרכה. הסרטונים שהיו נגישים לציבור בחינם, גרפו למעלה מחצי מיליון צפיות ביוטיוב. בן יצחק: “לאחר שהקלטתי בעצמי במשך 3 שנים אלפי סרטונים, הבנתי שכדי להפוך את הלימודים למעניינים ואינטראקטיביים בתקציב אפסי, צריך להעביר את המשימה של הפקת הפתרונות למדריכים ותלמידים צעירים, ולאפשר להם ליצור את התוכן ולהתנסות בהוראה כבר מגיל צעיר”.
בן יצחק מוסיף עוד כי: “מערכת החינוך היום סותרת למעשה את חוק שימור האנרגיה, וכמעט כל הידע שנצבר במערכת והעבודה שמושקעת על ידי המורים והתלמידים כל שנה פשוט מבוזבז. אין שימור ואין השבחה של הידע, וזו נקודת התורפה של מערכת החינוך העולמית”.
לעיתון “כוכב” נמסר, כי תלמידים המצטרפים למרכז האימון, מקבלים ליווי אישי על ידי מדריכים צעירים במרכז ונעזרים בסרטוני הוידאו שהופקו. אם לא קיים סרטון, מתחילים תהליך משותף ליצירת שיעור אינטראקטיבי במערכת הלמידה.
התלמידים מקליטים את הפתרונות לתרגילים בהתאם לספרי הלימוד ולתכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך. הסרטונים עולים לרשת האינטרנט, וכל תלמיד או מדריך רשאי לשפר את הפתרון הקיים, ובכך למעשה נוצר מעגל לימוד בו הידע נשמר ומשתבח ברשת.

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>