22.11.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

יקנעם עילית

הפקקים ביקנעם: כ-80 תושבי העיר הפגינו ביום שישי נגד המצב בכבישים

במהלך ההפגנה נאספו חתימות נגד תכנית הבנייה ב"נחל השניים". המארגנים הניפו שלטים בנוסח "תשתיות או לא לבנות" ו"יקנעם בירת הפקקים". עיריית יקנעם בתגובה: "אנחנו והוועדה המקומית, מתנגדים בכל תוקף לבנייה בנחל השניים". ראש העיר, סימון אלפסי: "כדאי לבדוק איך רואים אותנו כאן ובעולם, כדוגמה לעיר מצליחה ומתוכננת"

מאת: אדי גל , 3 במרץ 2016

כ-80 איש הפגינו ביום שישי (ע"פ דיווח המשטרה שהועבר לעירייה, ז.א) שעבר במרכז "ביג", במחאה על כך שתנופת הבנייה בעיר מתרחשת מבלי תשומת לב מספקת למצב התשתיות. התושבים שהגיעו בצהריים, דיווחו כי כ-150 איש השתתפו בהפגנה והניפו שלטים בנוסח "תשתיות או לא לבנות" ו"יקנעם בירת הפקקים". הטענה הייתה, כי בשעות מסוימות, פקקי התנועה ביציאה מהעיר בלתי נסבלים.

צילום: ארכיון "כוכב"

ההפגנה ביום שישי אורגנה בידי מטה מאבק שהוקם ביקנעם, בידי קבוצת אזרחים. בהודעה שפרסמו נאמר כי: "ההחלטה להקים מטה מאבק הגיעה בשל החלטת תושבים לעצור את תכנית הבנייה של שכונה חדשה בנחל השניים, תכנית שהופקדה בעירייה בחודש שעבר".

לדברי המארגנים, בהפגנה לקחו חלק כ-150 תושבים, מספר רב באופן יחסי, בעיקר לאור העובדה כי המחאה מתרחשת ברשתות החברתיות. במהלך ההפגנה נאספו חתימות נגד תכנית הבנייה בנחל השניים, מה שמציב את מצבת ההתנגדויות על מעל 300 תושבים, ולדברי המארגנים היד עוד נטויה. לטענת המארגנים, הם רואים כיצד במהלך השנים יקנעם נבנית טלאי על טלאי. "קיים מחסור בתכנון תשתיות ראוי, שייענה על צרכי התושבים בחתך של כל  הגילאים בהווה ובעתיד", הם אמרו.

צילום: ארכיון "כוכב"

התושבים דרשו לבדוק מספר סוגיות, כמו: לבחון מחדש את מערכת הכבישים לניקוז וויסות התנועה בהתאם למודל פקקים צפוי, תוך הבטחה שכל פרויקט שייבנה יעשה בד בבד עם פיתוח תשתית כבישים מתאימה. כמו כן, לתכנן מערך תחבורה ציבורית, כך שיאפשר קישור של כל חלקי העיר בצורה יעילה וזמינה בכל שעות היום, בדגש על זמני בתי הספר ובשעות הפנאי. בנוסף, לתכנן מרחב לחנייה ציבורית של אזורי המסחר והשירותים.

המארגנים ציינו, כי ההפגנה מהווה צעד ראשון בתהליך רתימת כלל תושבי יקנעם, למהלך אשר ידרוש מהעירייה לעצור ולחשוב כיצד שומרים על צביון העיר, ומשמרים גם ירוק לצד הקדמה.

צילום: ארכיון "כוכב"

מעיריית יקנעם נמסר בתגובה כי: "בהפגנה ביום שישי שעבר השתתפו לפי המשטרה כ- 80 אנשים, שהפגינו בין היתר כנגד בניית שכונה בסמוך לביתם בנחל השניים".

דובר העירייה, רועי אדוט מסר עוד כי, ראש העיר סימון אלפסי, עיריית יקנעם והוועדה המקומית, מתנגדים בכל תוקף לבנייה בנחל השניים. נציגי השכונה שהשתתפו בדיוני הוועדה המחוזית, ראו במו עיניהם כיצד ראש העיר נלחם ומתנגד לתכנית בערכאות, והבינו ביחד איתו, שהוא והעירייה עושים ככל יכולתם, על מנת למנוע את הבנייה במקום. עיריית יקנעם והוועדה לתכנון ובנייה התנגדו לתכנית, אך מאחר ומדובר בשטחים של המינהל, וכן בשטחים פרטיים, פנו בעלי האדמות לוועדת ערר וזו חייבה את העירייה לדון בתכנית. העירייה הציגה את ההסתייגויות שלה, ואלו התקבלו ע"י הוועדה שקבעה שללא כל קשר תהיה בנייה במקום, אך בתנאים. "בזכות ההתנגדויות של העירייה, הוחלט לצמצם את הבניה בכ- 60 יחידות דיור, הוגדלו השטחים למוסדות ציבור, וניתן פתרון תחבורתי לכניסה וליציאה של השכונה. כל אלו ועוד, נעשו בידיעת נציגי השכונה, ולא ברור מדוע הם לא הפגינו כבר אז מול ועדת הערר. תכנית הבנייה בנחל השניים פורסמה כעת להתנגדויות. הוועדה תשמע את ההתנגדויות, ותדון בהן", נמסר בהודעה רשמית של עיריית יקנעם.

איך רואים אותנו מבחוץ. סימון אלפסי, ראש העיר צילום: ארכיון "כוכב"

בעניין הפקקים, נמסר מהעירייה כי: "למעט בבקרים ואחה"צ (שעות בהן יוצאים התושבים לעבודתם וחוזרים לביתם) שיש לחץ בצמתים, התנועה ביקנעם זורמת בצורה חלקה. לחץ בשעות הספציפיות הללו קיים בכל יישוב, עיירה ומועצה. לפתרון המצב גייס ראש העיר ממשרד התחבורה תקציב לסלילת כביש ביציאה המערבית של העיר. עיריית יקנעם, משרדי התחבורה, הבינוי והשיכון, ומינהל מקרקעי ישראל, ישקיעו בשנתיים וחצי הקרובות כ- 60 מיליון שקלים, בשדרוג היציאות והכניסות לעיר ובשיפור התחבורה ביישוב".

יצוין כי, עיריית יקנעם הכינה תכנית מתאר בהשתתפות מלאה של הציבור, והתכנית הזו אושרה ע"י הוועדה לתכנון ובנייה וע"י מליאת הועדה לתכנון ובנייה, שמונה את כל חברי מועצת העיר. "כל תושבי יקנעם הוזמנו למפגשי הציבור שהתקיימו. במפגשים הללו השתתפו תושבים רבים וביניהם אנשי ציבור, אנשי חינוך, נציגי שכונות ועוד, ואלו אמרו את דעתם, והעירייה התחשבה ולקחה בחשבון את ההערות והטענות", נמסר מהעירייה.

בעיריית יקנעם ביקשו להדגיש השבוע כי: "תכנית המתאר שנבנתה מציגה פתרונות תחבורתיים, כולל פתרונות ליציאות וכניסות חדשות לעיר ולשכונות. התכנית מציעה הסדרת חניות, פתרון לבעיות שונות, ועוד. כבר כיום עובדת הרשות בהתאם לתכנית המתאר. בימים אלו, העירייה באמצעות גורמים מקצועיים, גם מבצעת ספירת תנועה בכל היישוב, והיא תשתדל לטפל ככל הניתן בבעיות שונות אם ויתגלו".

צילום: ארכיון "כוכב"

ראש העיר, סימון אלפסי, מציע לכל מי שחפץ לשמוע ולהקשיב מה חושבים ומדברים היום על יקנעם בכל הארץ. לעיתון "כוכב" הוא אמר: "כדאי לבדוק איך רואים אותנו כאן ובעולם, כדוגמה לעיר מצליחה ומתוכננת, והראייה הטובה ביותר לכך, היא שאם לפני 25 שנים המדינה נתנה קרקע חינם, פיתוח חינם, ומענק למי שרוצה לבנות ביקנעם, וגם אז לא נמצאו קבלנים ודיירים, כיום על כל פרויקט שיוצא לבנייה מתמודדים שורה של קבלנים מהגדולים בארץ, ובכל פרויקט כזה, כ- 85-90% מכל הדירות שנמכרות, נמכרות ללא שום סיוע מאף גורם, וזה בזכות איכות החיים הגבוהה של היישוב, היותה של יקנעם עיר ירוקה מובילה, מערכת חינוך מצוינת, פארקי היי טק משגשגים, ועוד".

ראש העיר מציין שהוא רגיל למצב, שבו כל דור שגר ביקנעם, רוצה להפסיק את הבנייה ויש לו טענות על הבנייה החדשה, אלא שהדור הזה, שוכח שההפגנה הקודמת הייתה כנגדו, במטרה שלא יגיע לכאן. נשאלת השאלה האם התושבים הללו וכל שאר התושבים שרוצים באמת לדעת, יודעים על כל התכניות שמבוצעות בעיר לפתרון תחבורתי? כמו למשל תכניות לסלילת המשך כביש 6 שיפתור את בעיית כביש 70, מה שיהפוך את הכביש הנוכחי לעירוני רגיל. או הרכבת שתגיע ליקנעם בסוף השנה, או כביש בכניסה הדרומית שיורחב בעלות של כ- 40 מיליון שקלים, או כביש 40 שהעבודות בו הופסקו זמנית וצפויות להימשך בתוואי חדש בעלות של כ- 15 מיליון שקלים, ועוד ועוד. כל התכניות הללו מוכיחות שיקנעם היא עיר שדואגים בה לפתרונות תחבורתיים. "אני מציע להמתין שהפרויקטים שנמצאים בבנייה יסתיימו, ואז בוודאי הכל יראה אחרת", אמר סימון אלפסי.

עוד כתבות בתחום יקנעם עילית

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>