21.11.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תחבורה

השר ישראל כץ: בתקופת ההרצה של רכבת העמק נסעו מעל 100 אלף איש

השבוע הושק גם קו מטענים לבית שאן, שישמש למעבר סחורות בין ירדן לנמלי ישראל. בהקמת רכבת העמק הושקעו עד כה כארבעה מיליארד שקלים

מאת: אדי גל , 9 בנובמבר 2016

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ חנכו השבוע את תחילת ההפעלה הסדירה של קו רכבת העמק המחודש. וזאת, לאחר תקופת הרצה של כשלושה שבועות.

צילום: ארכיון "כוכב"

בטקס חנוכת הרכבת, שהתקיים בתחנת הרכבת בעפולה, השתתפו ראשי ערים ורשויות מקומיות שלאורך תוואי הרכבת, מחיפה ועד בית שאן. כמו כן, חברי כנסת, מנכ”לים ונכבדים נוספים.
השר כץ ציין, כי בתקופת ההרצה של קו העמק נסעו ברכבת יותר מ- 100 אלף נוסעים ומדי יום עולים כ- 5000 נוסעים בתחנות העמק, דבר המעיד על הצלחתו של הקו. שר התחבורה ציין עוד, כי ניתן כיום לעלות בכל אחת מתחנות הרכבת ולנסוע חינם לכל יעד בארץ, במשך שלושה חודשים. לאחר מכן הנסיעה תתאפשר ב- 50% הנחה לתקופה של שנתיים.
השר ישראל כץ: “בנוסף להסעת נוסעים, יש לרכבת העמק תפקיד חשוב בהובלת מטענים. שלשום השיקה הרכבת קו מטענים חדש מנמלי חיפה ואשדוד לבית שאן. לצורך כך, הוקם מסוף מטענים זמני בבית שאן ובהמשך יוקם מסוף מטענים קבוע, סמוך לתחנת שדה נחום, שיפעל במשך 24 שעות ביממה. רכבת העמק תשמש בעתיד כפרוזדור תחבורה אזורי, לתנועת סחורות בין אירופה והמזרח התיכון, ותהווה חיבור לים התיכון וגשר של שלום. הקו משפר את החיבור בין הים התיכון לירדן, ומשם למפרץ הפרסי, וישמש כפרוזדור משלים לנתיב התנועה הימי המקיף את חצי האי ערב.
יצוין כי, לאורך מסילת העמק שהוקמה בין חיפה לבית שאן, נבנו ארבע תחנות רכבת חדשות, מתוך שש תחנות שתוכננו על תוואי הקו: בית שאן, עפולה, מגדל העמק- כפר ברוך, ויקנעם- כפר יהושוע. בשלב מאוחר יותר, מתוכננות שתי תחנות רכבת נוספות, האחת במרכזית המפרץ והשנייה בנשר.
העבודות בוצעו בקצב מהיר: בממוצע הונחו מדי יום כ- 600 מטרים של מסילה. לאורך הקו נבנו 26 גשרים, באורך כולל של 5.5 קילומטר, נחצבו 3 מנהרות תת קרקעיות, באורך כולל של כקילומטר, הוקמו מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל, מחלפים והפרדות מפלסיות.
מסילת העמק תוכננה להנעה חשמלית שקטה, נקייה וחסכונית, ותהיה אחת הקווים הראשונים בארץ שתעבור להנעה חשמלית עם התקדמות פרויקט החשמול הארצי. המסילה מאפשרת תנועת רכבות במהירות שיא של 160 קמ”ש.
רכבת העמק היא חלק מתוכנית ‘נתיבי ישראל’ הכוללת שורה של מגה פרויקטים של מסילות, כבישים ומחלפים, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, בהשקעה כוללת של 27.5 מיליארד שקלים, מתוכם כארבעה מיליארד שקלים שהושקעו בהקמת רכבת העמק.

עוד כתבות בתחום תחבורה

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>