17.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תחבורה

חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה בפיתוח חלקו הצפוני של כביש 6

היקף הפרויקט 430 מיליון ש”ח, משך הפרוייקט כ- 3 שנים במהלכן ישאר כביש 70 פעיל, בתום הפרוייקט תתאפשר נסיעה רציפה בכביש 6 לאורך של 188 ק”מ, ללא רמזורים, מבאר שבע ועד מחלף סומך

מאת: ניר אהרוני , 26 ביולי 2018

החברה פרסמה בסופ"ש מכרז לאיתור קבלן מבצע להרחבת כביש 70 בין מחלף עין תות ליקנעם. המכרז כולל הרחבת כביש 70 הקיים מ- 2 נתיבים לכל כיוון ל- 4 נתיבים לכל כיוון, לאורך של 6.5 ק"מ והפיכתו לכביש 70/6. הפרוייקט ימשך כ – 3 שנים במהלכן יישאר כביש 70 פעיל. המכרז כולל עבודות עפר, מבנה כביש, עבודות סלילה וניקוז, בניית קיר אקוסטי, קירות תמך, תמרור ושילוט וכן הרחבה והסדרה של חניון קק"ל באזור יער אליקים והפיכתו לתחנת רענון למשאיות וכלי רכב פרטיים. בנוסף נדרש הזוכה במכרז לאחזקת הכביש למשך תקופה של עד 5 שנים ממועד סיום העבודות.

המקטעים הרלוונטיים בכביש 70 צילום: תצלום אוויר יחצ

חברת כביש חוצה ישראל הינה הרשות הממונה על כביש 6 ומפקחת על הקמתו ותפעולו מטעם הממשלה. החלק הראשון שהוקם הינו חלקו המרכזי של הכביש ממחלף שורק ועד עין תות, המהווה כביש האגרה הראשון בארץ והזכיין המנהל אותו כיום הינו חברת דרך ארץ. בימים אלה מבצעים את חלקו הצפוני של כביש 6 עד מחלף סומך. חלק זה כולל סלילת 21 ק"מ, כריית 3 מנהרות כפולות: יקנעם, רכסים ואיבטין, באורך כולל של 9.4 ק"מ ובניית שני מגה מחלפים. בזמן הקרוב יפתח לתנועה המקטע הראשון – בין יקנעם למחלף תל קשיש, מקטע זה יהיה מיום פתיחתו כביש אגרה וינוהל בידי הזכיין '6 חוצה צפון'.
המקטעים הנדונים במכרז הנוכחי של כביש 70, בין מחלף עין תות ליקנעם, מצויים בין שני קטעי האגרה המוזכרים ונותנים מענה כיום לכ 86,000 כלי רכב, הנעים בהם בממוצע במהלך יממה במשך השבוע. עם סיום העבודות והשלמת הפרויקט כולו תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ- 188 ק"מ מבאר שבע ועד למחלף סומך – ללא רמזורים! דן שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל מסר עם פרסום המכרז: "אנו ממשיכים במרץ את פיתוחו של כביש 6 צפונה, בהתאם למדיניות משרד התחבורה ולנוחות ובטיחות משתמשי הדרך. הפרוייקט הנדון יקל מאוד את זרימת התנועה במקטעים המוזכרים ויאפשר בסיומו נסיעה רציפה של 188 ק"מ על כביש 6, ממחלף סומך ועד באר שבע, ללא רמזורים. אנו מתכוונים לסיים את הפרוייקט במהירות האפשרית, תוך הפעלה רצופה של הכביש לאורך כל שלבי הביצוע, לרווחת הנהגים". ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין ציין כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה את הארכת כביש 6 צפונה  ודרומה כחלק מהמהפכה לקירוב הפריפריה, הנגב והגליל למרכז הארץ. "כביש 6 הפך לאחד הכבישים החשובים והמבוקשים בישראל והוא נחשב לאחד הפרויקטים התחבורתיים המוצלחים במדינה. הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. עם השלמת סלילת כביש 6 ניתן יהיה לנסוע בפעם הראשונה, מצפון הארץ לדרומה ללא רמזורים, ובכך להרחיב את אפשרויות התעסוקה וההתיישבות במדינה", אמר השר כץ.

עוד כתבות בתחום תחבורה

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>