17.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

תחבורה

חברת נתיבי ישראל: פרויקט רכבת העמק עולה על הפסים במהירות גבוהה

ביום ראשון הקרוב, יחלו נסיעות מבחן במהירות גבוהה על המסילה החדשה הפסים החדשים בין חיפה לבית שאן באורך כולל של 60 ק”מ. הבדיקות ימשכו עשרה ימים

מאת: אדי גל , 12 ביולי 2016

במסגרת פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בהשקעה של 4 מיליארד שקלים, השלימה חברת נתיבי ישראל, את עבודות התשתית להקמה של 60 ק”מ מסילות ברזל בין חיפה לבית שאן.

צילום: ארכיון "כוכב"

עם השלמת העבודות יחלו נסיעות המבחן על הפסים החדישים, במסגרתן תאיץ הרכבת במהירות של עד- 120 קמ”ש בתוואי, דרך חמש התחנות החדשות- לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק- כפר ברוך, עפולה ובית שאן. נסיעות המבחן יבוצעו בפיקוח וניהול של מהנדסים בכירים בנתיבי ישראל, מנהלי הפרויקט ומהנדסים מומחים מחברת הרכבות הגרמנית “DB” באמצעות קטר רכבת ישראל.
בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי החברה נמצאת בשלבי גמר הפרויקט ועם השלמת נסיעות המבחן ובדיקות הבטיחות המתבצעות ברמה הגבוהה ביותר, בסטנדרטים בינלאומיים, תדהר רכבת העמק החדשה בין בית שאן לחיפה. ברמה הלאומית תשרת מסילת רכבת העמק החדשה את מפעלי העמק והבקעה, שיקושרו למערכת המסילות הארצית, במהלך שיעודד באופן טבעי את הפיתוח הפריפריאלי. לתושבי העמק תקצר הרכבת את זמני הנסיעה לחיפה ומרכז הארץ וכבר מושכת אוכלוסייה חדשה לאזור. הרכבת החדשה תאפשר המשך הממשק עם ירדן וקידום הסחר והיחסים הבינלאומיים עם ישראל, החיבור של המסילה המזרחית החדשה לקווי רכבת החוף, יפחית את תנועת המשאיות בכבישים, במטרה לתרום לבטיחות, איכות החיים והפחתת הזיהום באחד האזורים היפים בארץ.
חמש תחנות הרכבת נמצאות, גם הן, בשלבי גמר עבודות ורובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי, בשילוב אלמנטים מודרניים המתאימים לצרכים עכשוויים, זאת במטרה ליצור רצף בין המבנים ההיסטוריים למבנים החדשים המודרניים ומתן כבוד לעבר המפואר של רכבת העמק הישנה. במסגרת הפרויקט, מבצעת חברת נתיבי ישראל פעולת שימור של המבנים ההיסטוריים בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
במסגרת עבודות הקמת הרכבת הוקמו 26 גשרים באורך כולל של 5.5 ק”מ, שלוש מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של 900 מטר בעפולה, חמש תחנות, חניונים, מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל וכן בוצע שימור הטבע כולל הסדרת הנחלים החוצים את תוואי הרכבת החדשה, העתקה ושימור של מעל 600 עצים והעתקת אלפי גיאופיטים על מנת לשמר את ערכי הטבע והנוף.
חברת נתיבי ישראל חוזרת וקוראת לציבור התושבים לאורך התוואי ולכלל משתמשי הדרך, לשים לב ולהיזהר.

עוד כתבות בתחום תחבורה

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>