21.11.17

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

קרית טבעון

ח”כ יצחק הרצוג: תומך במועמדותו של אייל פרדיס לראשות מועצת טבעון

בפגישה שהתקיימה בין השניים, אמר בוז’י כי יעשה הכל לבחירתו של פרדיס, לראשות מועצת טבעון. אייל זכה גם לברכת הדרך ממזכיר המחוז של מפלגת העבודה, ישראל סביון

מאת: אדי גל , 23 במאי 2017

רנה נמוז שסיימה תואר שני בהוראת שפות במכללת אורנים, התבשרה השבוע כי היא הוזמנה לכנס יוקרתי המתקיים בבריטניה, כדי להציג את המחקר שערכה במסגרת לימודיה, העוסק בשילוב כתיבת בלוגים בהוראה השפה האנגלית לתלמידי תיכון.

אייל פרדיס ויצחק )בוז'י( הרצוג צילום: ארכיון "כוכב"

לעיתון “כוכב” נמסר, כי נמוז הינה מורה לאנגלית כבר 17 שנה. היא ערכה את המחקר בבית ספר תיכון בשפרעם, בקרב 22 תלמידיה בכיתה י”א, הלומדים אנגלית 4 יחידות. מטרתה הייתה למצוא דרך לשפר את ביצועי ההבעה בכתב של התלמידים ולהגביר את המוטיבציה שלהם ללימודי השפה האנגלית. הפתרון שמצאה לבעיה, נמצאה לאחר שהיא ביקשה מהתלמידים לכתוב בלוגים הקשורים בנושאים הנלמדים. ממצאי המחקר הוכיחו שהניסוי הצליח. התלמידים שיתפו פעולה בשמחה, כתבו בלוגים, מעין חיבורים באנגלית, והופתעו בכל פעם לראות כי יש קוראים ויש מגיבים, גם מחוץ לכיתה. המוטיבציה גברה מאוד והתוצאה הסופית: ממוצע גבוה בבחינות באנגלית, בעיקר, בכתיבת החיבורים. לצורך המחקר, ניהלה נמוז יומן מורה-חוקרת, שתיעד את המתרחש בכיתה ובבלוגים. התלמידים פתחו בלוגים אישיים שקושרו לאתר כיתתי שהמורה הקימה, ובמהלך תקופת המחקר, ולאחר הוראה ופעילויות מקדימות מגוונות, התלמידים התבקשו לכתוב חיבורים על נושאים מוגדרים ולהעלותם לבלוגים, וכן לכתוב משוב לעמיתיהם.
הרשומות בבלוגים נותחו, השגיאות שאותרו חולקו לשלוש קטגוריות עיקריות: אוצר מלים, דקדוק וכתיב, ונספרו כמויות השגיאות מכל סוג. בנוסף, הוערכו הרשומות באופן כמותי, בעזרת המחוון להערכת הבעה בכתב באנגלית של משרד החינוך.
בסוף המחקר הועבר לתלמידים שאלון משוב, שמטרתו הייתה להבין את רגשות התלמידים כלפי תהליך הלמידה, בעקבות חווית הכתיבה בבלוגים. ממצאי המחקר מעידים על שיפור ניכר באיכות הכתיבה של התלמידים, שבא לידי ביטוי בירידה מובהקת בכמות השגיאות מכל הסוגים לאורך המחקר. בנוסף, הניתוח האיכותי של הרשומות מעיד על שימוש בשפה המשקפת חשיבה ביקורתית מסדר גבוה.
מניתוח המשוב עלה, שהתלמידים הרגישו שהכתיבה העלתה את המודעות שלהם ליכולת ההבעה שלהם, ואת המוטיבציה שלהם ללמוד ולשפר את כתיבתם. ממצאי המחקר מעידים על היעילות של שילוב הכתיבה בבלוגים בהוראת כתיבה באנגלית כשפה נוספת.
ראוי לציין כי, הכנס אליו הוזמנה נמוז הוא כנס גדול מאוד שיתקיים בחודש אוגוסט בסאות’המפטון באנגליה. בכנס ישתתפו אנשי חינוך מכל העולם. נמוז תציג את המחקר שלה והיא מבקשת לציין את תרומתן הגדולה של שתי המנחות שליוו אותה: ד”ר אורלי סלע וד”ר חגית מישר טל, ממכללת אורנים.

עוד כתבות בתחום קרית טבעון

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>