14.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

נשר

כבוד: בית הספר “גלילות” בנשר זכה בפרס החינוך הארצי לשנה”ל תשע”ח

הפרס ניתן על פיתוח “בית הספר הסינגולרי” – תכנית חינוכית ייחודית אותה קידמו ופיתחו מנהלת בית הספר, מירב אפלויג, והמדען ארז ליבנה

מאת: ניר אהרוני , 12 באפריל 2018

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיע השבוע למנהלת בית הספר הממלכתי יסודי “גלילות” בעיר נשר – מירב אפלויג ובישר לה כי בית הספר זכה בפרס חינוך ארצי לשנהל תשע”ח.
בית הספר זכה בפרס היוקרתי הודות לפיתוח תכנית חינוכית ייחודית – ״ סינגולריות״ – פיתוח יזמות וחדשנות בקרב תלמידי בית הספר והקהילה. התכנית מקדמת מיומנויות חקר מסדר חשיבה גבוה, למידת עמיתים ויזמות חברתית וקהילתית. את התכנית “הסינגולרית” קידמו ופיתחו יחד מנהלת בית הספר, מירב אפלויג והמדען ארז ליבנה.

ביקור הוועדה של משרד החינוך בבית הספר צילום: ארכיון "כוכב"

ראש העיר נשר, אבי בינמו, ברך השבוע את מנהלת בית הספר ואת הצוות החינוכי ואמר כי בית ספר “גלילות” הוא דוגמא ומופת לחינוך בישראל. “התכנית הסינגולרית היא ביטוי ללמידה שיוצרת עניין וחשיבה מחוץ לקופסא. התכנית מעוררת את רצון התלמידים להקשיב, ללמוד, לשאול ולהתנסות וכתוצאה מכך, בהתאמה, גם ההישגים הלימודיים משתפרים”, אמר בינמו.
בינמו ציין כי: “בית הספר גלילות הוכיח את עצמו כגורם חשוב במערכת החינוך המצוינת שלנו, החל מגני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ותיכון מקיף נשר”.
גם מנהל המחוז במשרד החינוך, ד”ר סער הראל, בירך את מנהלת בית הספר וצוות המורים על עשייה חינוכית פורצת דרך אשר הפכה למודל למידה ארצי. בנוסף, הודה למפקחת בית הספר, יעל סולומון, על הליווי המקצועי, המעמיק והחדשני של תהליכים פדגוגיים המתקיימים בבית הספר. יו”ר ועדת הפרס רמי בן גרא וחברי הוועדה המקצועית זכו לשבחים על עבודתם המקצועית בבחירת המוסדות הזוכים.
על עקרונות התכנית הסינגולרית מספרת אפלויג: “בביה”ס גלילות יישמנו את המודל של האוניברסיטה הסינגולרית בארה”ב בהשתתפות ארז לבנה יזם בתחום והוא עוסק בעיקרו בהכנסת ידע ומידע רב תחומי אל תוך ביה”ס, יציאה ללמידה חוץ בית ספרית במסה רחבה ובאינטנסיביות. אל ביה”ס מגיעים מרצים מומחים. התלמידים יוצאים ללמידה חוץ בית ספרית במעבדות, מפעלים, מוסדות אקדמים וקהילתיים ולומדים לחקור, לגלות עניין להיות פרואקטיביים תוך פיתוח מיזמים חברתיים ומסחריים למען עולם טוב יותר”.
אפלויג מציינת כי: “בעקבות הלמידה החווייתית והמשמעותית שעברו פועלים התלמידים להקמת חברת סטרטאפ על כל המשתמע מכך: פיתוח מוצר, עיצוב לוגו, קהל לקוחות, משאבים, אריזה ודפוס”.
לדבריה, “הודות לעבודת פיתוח מעמיקה, צוות חינוכי מגויס ומשקיע, תלמידים נהדרים ואווירה של פתיחות ושינוי הילדים בגלילות מגיעים לגבהים רחוקים, מאושרים להגיע לביה”ס ולומדים לדעת כיצד ללמוד ומה מעניין אותם במיוחד, תוך עבודת צוות ושיתוף פעולה בקבוצות רב גיליות”.

עוד כתבות בתחום נשר

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>