21.11.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז מגידו

כביש 66 על השולחן הכנסת: כמה הרוגים נדרשים כדי להחליט על שדרוגו

ח”כ קארין אלהרר: “מדובר בהחלטה על חיי אדם. זה מספיק כדי לקבל החלטה נכונה על שדרוג הכביש. השיפוצים הנעשים בכביש הם תחבושת קטנה על פצע גדול”

מאת: אדי גל , 12 ביולי 2016

הוועדה לביקורת המדינה דנה השבוע בתוכנית החומש של משרד התחבורה והקדישה חלק ניכר מהדיון בנושא כביש הדמים 66 והעדר ההחלטה לשדרג אותו למרות מספר ההרוגים הרב לאורכו. במהלך הדיון השמיעו חברי הכנסת ביקורת קשה על התנהלות משרד התחבורה.

צילום: ארכיון "כוכב"

ח”כ עיסאווי פריג, מיוזמי הדיון, אמר: “אני לא מוצא סיבה הגיונית אחת לאי שדרוג הכביש. הדרך שבה אתם מתייחסים לחיי אדם הנוסעים בכביש 66 אינה מוסיפה למשרד התחבורה כבוד. אתם חוזרים ומדברים על הפתרונות הנקודתיים של שיפורי התנועה בזמן שאתם ואנחנו יודעים שזה לא הפתרון”.
ח”כ איציק שמולי: “לא ברור מה עוד נדרש וכמה עוד הרוגים צריכים להיות על הכביש כדי שיבינו במשרד התחבורה שאי אפשר לחכות עוד. מחיר הטעות על הכביש הזה היא קטלנית וכל הפעולות הקטנות שנעשו כמו פסי הרעדה לא יעצרו זאת. אנחנו דורשים להכניס את הכביש לביצוע מיידי – ההרוגים והפצועים הבאים יהיו רשומים על התמהמהות משרד התחבורה בנושא”. שמולי הוסיף: “אם ההחלטה היא בין מחלף חדש במרכז הארץ לבין שדרוג כביש הדמים אז ראוי לשדרג את הכביש”.
ח”כ נחמן שי אמר בדיון: “משהו לא מריח לי טוב בסיפור הזה. חייבים לצאת בהחלטה להתייצב לצד הדרישה של שדרוג הכביש. שדרוג הכביש הוא כלום במונחי תחבורה אך המון במונחי חיי אדם. אי הכנסת הכביש תוכנית החומש היא תוצאה של שיקולים לא עניינים”.
ח”כ שרגא ברוש אמר: “מי שנוסע בכביש משלם מחיר של פיגור רב שנים. כביש 66 הוא המחיר של קיפוח כבישי הצפון במשך הרבה מאוד שנים”
ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, אמר בדיון: “הטיפול בכביש הוא קיפוח בלתי סביר של אזור שלם. הכביש חייב להיכלל בתוכנית החומש מאחר ומדובר במפגע הגובה קורבנות ומשתק אזור שלם. הטיפול הנקודתי של משרד התחבורה הוא פלסטר לפצע מדמם. התאונות ממשיכות בכביש ופתרונות הביניים שנעשים בכביש גורמים לעוד ועוד תאונות. כל עם אנו נתקלים בטיעונים משונים ואחרים על הסיבות למה לא להכניס את הכביש לתוכנית החומש. רק בעשור האחרון נרשמו מעל 40 הרוגים ומאות פצועים. זהו מאזן של מבצע צבאי גדול ולא של כביש במדינת ישראל. עבור תושבי האזור, הנסיעה בכביש היא רולטה רוסית”. יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ קארין אלהרר, סיכמה את הנושא וציינה כי “מדובר בהחלטה על חיי אדם. זה מספיק כדי לקבל החלטה נכונה על שדרוג הכביש. השיפוצים הנעשים בכביש הם תחבושת קטנה על פצע גדול”.

עוד כתבות בתחום מוא"ז מגידו

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>