16.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

אומנות

מכללת אורנים מציגה: תערוכה שנייה במוזה 42, מרחב תצוגה לאמנים-מורים

במרחב מוצגות עבודות אמנות של סטודנטים, שהן חלק מחובות המסלול שבמרכזו החתירה למציאת נקודת החיבור בין יצירה, מחקר, הוראה וחינוך

מאת: אדי גל , 19 במאי 2016

התכנית להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית לתואר שני במכללת אורנים, מובילה מזה שנתיים מסלול ייחודי וייעודי לאמנים שהם מורים. כחלק מהרצון להעמיק את חווית היצירה והשיח הרב-תחומי של המרצים-המורים-אמנים, נבנה בבניין הפקולטה מרחב תצוגה ‘מוזה 42’, המנוהל על ידי מורי המכללה, האמנים פריד אבו שקרה ועידית לבבי גבאי.

צילום: ארכיון "כוכב"

לעיתון “כוכב” נמסר כי, במרחב מוצגות עבודות אמנות נבחרות של סטודנטים במסלול, שהן פרי תהליך המתרחש במהלך הלימודים כחלק מחובות המסלול, שבמרכזו החתירה למציאת נקודת החיבור בין יצירה, מחקר, הוראה וחינוך.
ד”ר יעל גלעת, רכזת המסלול: “לפני כשנתיים, לאחר ניסיונות שונים שחלקם לא היו יותר מרעיון וחלקם התממשו באורח חלקי בלבד, התגבש במכללת אורנים המודל של מסלול ‘אמן-מורה’, במסגרת התכנית ללימודי מוסמך בהוראת מדעי הרוח והאמנויות בגישה רב-תחומית. במשך השנים התלבטנו כיצד לבנות ללימודי התואר הראשון באמנות והוראתה במכללה ‘קומה שנייה’, שתיתן מענה להמשך ההתפתחות האישית והאמנותית של הסטודנטים, מתוך פרספקטיבה רחבה על שיח האמנות, ומבלי לבטל את המורכבות הכרוכה בהיות האמן גם מורה ומחנך לאמנות”.
ד”ר גלעת מוסיפה עוד כי: “הלימודים במסלול זה מציעים לאמן-מורה לראות בסטודיו ובכיתת האמנות, מרחבי פעולה וחקר המזינים זה את זה. מודל לימודים זה שם את המחקר מבוסס היצירה כמוקד הטומן בחובו את האפשרות ליצור, לעבד ולחקור תהליכי יצירה אישיים בהקשרם התרבותי והקולקטיבי. הסטודיו הופך לפרקטיקה המאמצת מתודות של מחקר פעולה. התצוגה והדיון בכיתה, ההנחיה האישית והשיח הקבוצתי, מלווים את תהליכי היצירה. הפרשנות, העיון והחקר, משתלבים ומתפתחים לעמדות ומהלכים מתחדשים במחשבת הוראת האמנות”.
יצוין כי, השבוע תפתח ב’מוזה 42’ תערוכה חדשה, בהשתתפות האמנים-המורים: איריס ארבל, אסתר קדר שחר, בהירה רוזנבאום, מייסר בדארנה, סאוסן רינאווי, שוש לוזון, שלומית אתגר ותרזה סלע. אוצרים: פריד אבו שקרה / עידית לבבי גבאי.
התערוכה החדשה כוללת יצירותיהם של סטודנטים הלומדים במסלול ‘אמן- מורה’ שנה ב’ במכללה, מסלול שנפתח, שזוכה להתעניינות רבה, מפיח רוח חדשה בפקולטה ומביא עימו אתגרים ושאלות לגבי מקומה של היצירה במחקר האקדמי, במיוחד במסלולים המתקדמים.
מנהלי מוזה 42 מסבירים כי המרחב מאפשר מפגשי דיון, עיון ותצוגה. כמו כן, הוא פתוח ליוזמות של סטודנטים ומרצים מהתוכנית הרב תחומית במדעי הרוח.

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>