08.12.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

אקדמיה

מכללת גורדון קיימה כנס ראשון מסוגו בארץ: “התנסות בדרך למקצוע”

בכנס הציגו אנשי חינוך נתונים ממחקרים, מודלים תיאורטיים ומעשיים, תובנות והארות מהתנסות בשטח, במטרה להאיר את התהליך החשוב הזה ממגוון רחב של צדדים ונקודות מבט

מאת: ניר אהרוני , 18 ביולי 2018

ההתנסות המעשית של סטודנטים להוראה, כבר בשלבי ההכשרה, מהווה תהליך כניסה הדרגתי ומונחה למקצוע ההוראה, אשר נסמך ונתמך במגוון כלים ובבעלי תפקידים במערכת ההכשרה ובמערכת החינוך.

פרופ' דיצה משכית יו"ר הכנס צילום: ארכיון "כוכב"

מימוש מיטבי של הליך מורכב ורגיש זה, ייעשה היטב, יניב פירות ברוכים וישיג אפקטיביות גבוהה יותר של המורים החדשים, שביעות רצון רבה יותר והתמדה במקצוע.
הכנס שם לו למטרה לבחון את תהליך ההתנסות בדרך למקצוע ההוראה זוויות: מחקר, פרקטיקה ומדיניות, ועוד. בכנס הציגו אנשי חינוך נתונים ממחקרים, מודלים תיאורטיים ומעשיים, תובנות והארות מהתנסות בשטח, במטרה להאיר את התהליך החשוב הזה ממגוון רחב של צדדים ונקודות מבט.
יו"ר הכנס, פרופ' דיצה משכית, מהאקדמית גורדון, האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך: "השיח אודות מאפייני ההכשרה המעשית הראויה למקצוע ההוראה מהווה מוקד עניין עכשווי בקרב חוקרים, קובעי מדיניות ושותפים לעשייה החינוכית." מסבירה משכית, "ככלל ניתן לומר שההתנסות המעשית בהוראה מהווה הכנה פרופסיונלית הדרגתית של הסטודנטים להוראה בגן ובבית הספר."
"הרעיון לכינונו של כנס ראשון זה," מפרטת משכית, "מעוגן בחשיבות הרבה המוענקת לרכיב ההתנסות המעשית-קלינית במהלך ההכשרה להוראה ובריבוי תהליכי המחקר והעשייה המתמקדים ברכיב זה. כינונו של הכנס מהווה אתגר לכלל העוסקים בהכשרה להוראה, והזדמנות להעמקת הידע בתחום זה. הכנס מציע מפגש ושיח לאלו המעורבים בתחום ההכשרה המעשית להוראה – חוקרים וחוקרות המקיימים התבוננות מחקרים בעשייה הענפה המתרחשת בתהליכי ההכשרה המעשית להוראה".
פרופ' טלר, נשיא המכללה: "ההתנסות בדרך למקצוע ההוראה הינה חשובה במיוחד ואף קריטית במקצוע רגיש ומשמעותי כאנשי חינוך ואנו גאים לקיים את הכנס החשוב הזה ולהיות חלוצים גם בתחום בעל חשיבות רבה זה".

עוד כתבות בתחום אקדמיה

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>