14.12.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז עמק יזרעאל

מקדמים חדשנות חינוכית-מעצבים תמונת עתיד לעמק יזרעאל

מהו החינוך שאנו רוצים לתת לילדנו? איך צריך להיראות יום לימודים בבתי הספר? מיהו בוגר “עמק יזרעאלי”?

מאת: ניר אהרוני , 5 באפריל 2018

עם שאלות אלו ועוד יצאה השבוע, המועצה האזורית, בהובלת אגף החינוך, למסע פדגוגי לעיצוב תמונת העתיד החינוכי בעמק. המסע הינו חלק מתהליך אסטרטגי ארוך טווח שהחל לפני כשנה במועצה, ומטרתו לעצב את מערכת החינוך בעמק לאור צרכי התלמידים, החברה הישראלית והמציאות במאה ה-21.

מקדמים חדשנות חינוכית צילום: ארכיון "כוכב"

למסע שותפים עובדי מועצה ותושבים, אנשי חינוך, אנשי היי טק ואקדמיה וחברי וועדת החינוך של המועצה. המסע יכלול סיורים, הרצאות והיכרות מעמיקה עם מגוון סגנונות ומערכות חינוך שונות ברחבי הארץ, תוך למידה והתאמת מרחב האפשרויות לצרכים. בסופו ינוסח חזון אותנטי למערכת החינוך המותאם לעמק ולייחודו, ויגובש סט ערכים שלאורם המועצה תפעל ותבנה את מערכת החינוך לשנים הבאות.
את התהליך מוביל דר’ גדי ביאליק מאוניברסיטת ת”א, מומחה למסעות חקר פדגוגים ותהליכי מו”פ בחינוך, והמפגש הראשון התמקד בהצעה לשאלת חקר לאורה ייבנה המשך המסע.
רחל שחורי, מנהלת אגף החינוך פתחה ואמרה כי מערכת החינוך בעמק יזרעאל היא חלק גדול מתמונת העמק, מההוויה שלו, היא בבואה וסמן וחשוב שתהיה גם כוח מניע, מנהיג ומוביל. אנו יוצאים למסע כאשר יש לנו מערכת חינוך טובה, חזקה ומצטיינת ועם זאת, נרחיב את זוויות הראיה ונהיה קשובים לתמורות ולשינויים, המתרחשים בסביבתנו הקרובה והרחוקה.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל בירך והודה למשתתפי הכנס: “אתם מובילים את עתיד ילדינו. אנו בודקים את עצמנו בכל מספר שנים, ביצענו תכנית רב שנתית וכעת החלטנו לשוב לבחון ולעדכן בהתאם לשינויים הפיזיים והפדגוגים שמתרחשים – מיהו הבוגר ה”עמק יזרעאלי”? איך אנו מצליחים לצעוד בהתאם לשינויים ולהיות רלוונטיים? איך משמרים סקרנות, עניין ומוטיבציה? מהי הדרך לשמר את החקר והחשיבה הביקורתית, תוך חשיפת התלמידים לעולמות תוכן רבים ומגוונים? איך משמרים את הרב תרבותיות המבורכת שיצרנו באזורנו ומחזקים את החברה הישראלית!”.

עוד כתבות בתחום מוא"ז עמק יזרעאל

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>