17.08.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

בריאות

משרד הבריאות קובע: ביה”ח כרמל מדורג ראשון בשביעות רצון המטופלים

על פי סקר חווית המטופל שערך משרד הבריאות, כרמל הוא בית החולים הצפוני היחידי הטוב ביותר, כאשר לצדו יש שני בתי חולים נוספים גדולים ממרכז הארץ

מאת: אדי גל , 14 בדצמבר 2016

סקר של משרד הבריאות קובע, כי בית החולים כרמל בחיפה נמצא במקום הראשון בארץ, בסקר שביעות רצון מטופלים, זו השנה השנייה ברציפות. לעיתון “כוכב” נודע, כי בסקר נבדקו 23 בתי חולים ציבוריים בישראל, ולמרות היות כרמל בית חולים בגודל בינוני, הוא ממוקם במקום הראשון והמכובד עם ציון 81%, והוא נמצא בשורה הראשונה עם בתי החולים הגדולים בישראל. “לזכות במקום הראשון בפעם הראשונה זה יפה ומכובד, אבל לשמור על המקום הראשון והמובילות גם בפעם השניה זו לפעמים משימה קשה יותר, ואני שמח שעמדנו בה בהצלחה”, אמר השבוע ד”ר אבי גולדברג, מנהל כרמל, שהוסיף עוד כי: “כרמל מכל הלב זו לא רק הסיסמא שלנו, זו דרך החיים שלנו, והמטופלים מרגישים את זה”.

בית החולים כרמל צילום: ארכיון "כוכב"

יצוין כי, בסקר הלאומי של משרד הבריאות נסקרו כל מחלקות בתי החולים בישראל, למעט מלר”ד, מרפאות, טיפול נמרץ, מחלקות שיקום, נשים וילדים. מבין הנושאים שנבדקו בשאלון הסקר: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים. בכל המדדים שנבדקו, קבע משרד הבריאות ממוצע לאומי. עם פרסום שקלול התוצאות של כל בתי החולים בישראל, מתברר כי בית החולים כרמל עבר את הממוצע הלאומי בכל המדדים במספרים גבוהים ובהצטיינות. במדד שביעות הרצון עומד הממוצע הלאומי על 73% ובכרמל הוא כמעט 80%. בשאלת יחס וכבוד למטופל עומד הממוצע הלאומי על 84% בכרמל הוא 87%. תהליך קבלת החולה למחלקה ושחרורו שנחשב לאחד התהליכים החשובים למטופל שנבדקו בסקר. באזור חיפה והצפון ביה”ח כרמל נמצא מקום ראשון ביעילות התהליכים והוא ממוקם במקום השני בכל הארץ. קרן מרום, מנהלת השירות בכרמל ומהמובילות בתחום השירות וחווית המטופל, אומרת כי המחשוב וההייטק בבתי החולים בישראל גורמים לפעמים לחולים לחשוב, כי הרופאים כבר לא רואים ולא מתייחסים אליהם כמו שצריך. “בסקר נמצא כי 89% מהמטופלים בכרמל מרגישים שהרופאים התייחסו אליהם באופן אדיב ומכבד. ואילו האחיות והסיעוד בכרמל קיבלו 90% בתוצאות הסקר, מה שממקם אותם גבוה מעל כולם בהתייחסות למטופל באופן אדיב ומכבד”, אומרת גב’ מרום.
שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, אמר כי בהשוואת הסקר בין בתי חולים לפי גודלם, נמצאו הבדלים מובהקים בין קבוצות בתי החולים, כאשר קיים יתרון לבתי החולים הגדולים ברוב הפרמטרים, בהשוואה לבתי החולים הקטנים ובתי החולים בגודל בינוני. בהשוואה בין סוג המחלקות, אמר ליצמן, כי המחלקות הפנימיות מקבלות ציונים נמוכים יותר ברוב הפרמטרים שנבחנו בהשוואה למחלקות הכירורגיות ושאר המחלקות, אך ניכר שהמחלקות הפנימיות השתפרו ברוב הפרמטרים בהשוואה לשנת 2014. ולמרות המצב במחלקות הפנימיות ברחבי הארץ, 92% מהמטופלים שאושפזו בפנימיות בכרמל ציינו את הניקיון בסביבת האשפוז בחדר המטופל ובשירותים כנקי ומסודר. כרמל גם מובילים בארץ, בבהירות ההסברים הניתנים ע”י הרופאים, עם 87%. כמו כן, בעדכון הצוות הרפואי את המטופל, לגבי השלב הבא בטיפול במהלך האשפוז, בציון של 84%. “היחס והקשר הבלתי אמצעי בין הרופא והמטופל, הוא גורם חשוב מאין כמוהו במערכת היחסים של החולה עם הצוות המטפל”, מדגיש ד”ר גולדברג, שמוסיף עוד כי: “אצלנו בכרמל אנו משקיעים רבות בחיזוק והידוק הקשר. חשוב לנו מאוד שהמטופל יבין בדיוק ממה הוא סובל, ומה הם האפשרויות הטיפוליות העומדות לפניו”.
ראוי לציין כי, לפי תוצאות הסקר הלאומי באזור חיפה והצפון, מוביל ביה”ח כרמל גם בשביעות רצון כללית, בהמלצה על בית החולים, וביחס וכבוד למטופל.

עוד כתבות בתחום בריאות

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>