24.08.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

אקדמיה

סקר דעת קהל: על תחושות ההורים לגבי גלישת ילדיהם ברשתות החברתיות

פרופ’ טלר, נשיא האקדמית גורדון: “תוצאות הסקר הזה, שוב מוכיח את חוסר היכולת של מערכת החינוך להתמודדות עם תופעות חדשות כמו סכנות רשת.”

מאת: ניר אהרוני , 22 בפברואר 2018

לרגל השבוע הלאומי לגלישה בטוחה, מפרסמת המכללה האקדמית “גורדון” לחינוך בחיפה, סקר דעת קהל מיוחד שנערך באמצעות מכון המחקר “מאגר מוחות” בקרב הורים (יהודים וערבים) לילדים במערכת החינוך (בגילאי 5-18).

מכללת גורדון צילום: נורית ברזלאי

הסקר חושף כי ההורים מעריכים שלמורים בבתי הספר אין מודעות להתנהלות ולהתנהגות הילדים ברשתות החבריות; כמו כן, סבורים ההורים שישנם הרבה מקרים של קשרים לא רצויים בין ילדים למבוגרים ברשתות החברתיות; ולבתי הספר, כמו גם למערכת החינוך באופן כללי, אין את הכלים המקצועיים המתאימים להתמודדות עם סכנות לילדים ברשתות החברתיות. תמונה מדאיגה ומכעיסה מציגה כי 65% מהורים בטוחים כי הרשת אינה מקום בטוח לילדיהם, אך בכל זאת, להורים תחושת שליטה רבה על התנהלות ילדיהם ברשתות החברתיות והם סבורים שהם יודעים מה ילדיהם עושים וכיצד הם מתנהגים ברשת. הביקורת על מערכת החינוך בתקשורת הישראלית מחלחלת גם להורים.. רוב ההורים, 58%, סבורים שלמורים בבית הספר אין מודעות להתנהלות ולהתנהגות ילדיהם ברשתות החברתית, ומעריכים שהמורים בבית הספר בהחלט לא מודעים למה שהילדים עושים ולאופן שבו הם מתנהגים ברשתות החברתיות. הנתונים מדאיגים מאוד וגם מראים כי רוב ההורים בעלי הדעה (63%) סבורים שיש הרבה או הרבה מאד מקרים של קשרים לא רצויים, בעייתיים או מסוכנים, בין ילדים לבין מבוגרים, הנעשים באמצעות רשתות חברתיות, ויחד עם זאת, 35-46% מההורים סבורים כי למורים בפרט, ולמערכת החינוך בכלל, אין כלים מקצועיים מתאימים להתמודדות עם בעיות וסכנות ברשת.
פרופסור יחזקאל טלר, נשיא האקדמית “גורדון” בחיפה: “על פי הסקר משתקף שיש חוסר התייחסות במערכת החינוך בישראל להתמודדות עם הבעיות שהרשת מזמנת לילדים. באקדמית גורדון אנו רואים מחויבות להכשיר את המורים גם להתמודדות עם סכנות ובעיות הרשת בעולם ההוראה ופיתחנו קורס “חינוך לאזרחות דיגיטלית’ שנותן לסטודנט כלים טכנולוגיים מחד וכלים התנהגותיים מאידך להתמודד עם סוגיות של פגיעה בפרטיות המידע, צריכה נבונה ברשת, בריונות רשת, ניהול נכון של זמן הגלישה ותקשורת עם זר”. הסקר נערך בשיטה של סקר אינטרנטי ע”ג פאנל אינטרנטי קיים ורב משתתפים, באמצעות שאלון מובנה במהלך חודש פברואר 2018, בקרב מדגם הסתברותי של 554 הורים לילדים במערכת החינוך המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.3%. הסקר בוצע ע”י מאגר מוחות – מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע”מ בניהולם של פרופ’ יצחק כ”ץ – מנכ”ל, פרופ’ ברוך מבורך – מנהל מדעי, וד”ר אמיר הורקין – מנהל המחקר.

עוד כתבות בתחום אקדמיה

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>