23.10.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז עמק חפר

צוברים תאוצה: פותחים את שנה”ל בעמק חפר בסימן חדשנות בחינוך

בהובלת כרמית ברגמן סמוראי, ביחד עם פרופ’ יורם הרפז, המשמש יועץ אקדמי לאגף החינוך, שאמר: “זהו תהליך מורכב שיכול להוביל את בתיה”ס למחוזות בלתי צפויים”

מאת: זליג אהרונוביץ , 30 באוגוסט 2017

כנס היערכות לשנת הלימודים תשע”ח, בסימן חדשנות בחינוך בבתי הספר היסודיים בעמק חפר, התקיים השבוע בבית הראשונים. את הכנס הוביל אגף החינוך במועצה האזורית עמק חפר, אשר הציג מהלך עומק לבירור וגיבוש תפיסות עולם חינוכיות חדשניות בבתי הספר, ודרכים ליישומן באופן מואץ.
בכנס נכחו כמאה משתתפים ובהם מנהלות וסגניות בתי הספר היסודיים בעמק חפר, צוותי ההתחדשות של בתי הספר, מפקחות ויועצות מטעם משרד החינוך, יושבי ראש ועד ההורים וצוותי ההתחדשות של ההורים. את הכנס הנחתה מנהלת אגף החינוך במועצה, חינה קורן.

פרופסור יורם הרפז צילום: נורית מוזס

כזכור, מהלך ההתחדשות בחינוך בעמק חפר, שיזם ראש המועצה, רני אידן, החל לפני כשנה. המהלך ממשיך להתרחב ולצבור תאוצה, ויחל בפועל בבתי הספר היסודיים כבר בשנת הלימודים הקרובה, תשע”ח.
יצוין כי, הרעיון המניע את ההתחדשות הוא יצירת תנאים מיטביים לקיום תהליכים חינוכיים חדשניים ומעמיקים. בתי הספר היסודיים נבחרו להיות הראשונים, ובשלב הבא המהלך יורחב לבתי הספר העל-יסודיים ולגני הילדים.
לעיתון “כוכב” נמסר, כי בכל בית ספר, צוותי החינוך וההורים, יקיימו שיח לבירור מעמיק של כיווני ההתפתחות והפעולה המתאימים. עיקר המהלך יתמקד בהפיכת תהליך הלמידה לרלוונטי למאה ה-21, עדכון סביבות הלמידה והרחבת שיטות ההוראה וההערכה המתאימות לתלמידים. את החדשנות בחינוך תוביל מטעם אגף החינוך במועצה, כרמית ברגמן סמוראי, ביחד עם פרופ’ יורם הרפז, המשמש יועץ אקדמי לאגף החינוך, ועם חברת הייעוץ החינוכי “בשבילי ההמראה”.
ראש המועצה נשא דברים בכנס, ואמר: “ברוח ההתחדשות בחינוך, אנו מקיימים לראשונה מפגש היערכות לפתיחת שנת הלימודים, בשותפות אמיתית של צוותי החינוך של בתי הספר, המועצה, ההורים ומשרד החינוך. מדובר במהלך גדול שיש לבצע בצעדים משמעותיים, ברי-ביצוע ומבוקרים, במסגרת יכולת ההכלה של בתי הספר ובתהליך למידה מתמשך. שילוב ושיתוף ההורים מראשית התהליך ובמהלכו, הוא אחד המפתחות העיקריים להצלחה, וזאת דרך הנהגות ההורים הבית ספריות”.
לדברי פרופ’ הרפז: “זהו תהליך מורכב שיכול להוביל את בתי הספר המתחדשים למחוזות בלתי צפויים, שבהם מתרחש חינוך ‘אחר’ – חינוך שבו ילדים לומדים בעניין, מרחיבים ומעמיקים את אופקיהם”.
ראוי לציין כי, מהלך ההתחדשות בחינוך בעמק חפר נערך תוך שיתוף נרחב של הציבור, ובמסגרתו התקיימו קבוצות מיקוד עם 200 נציגי יישובים, אנשי חינוך והורים. לצד זאת, פועלת באופן שוטף קבוצת פייסבוק המוקדשת לתהליך ההתחדשות, מעדכנת בפרטי התוכנית ומזמינה תושבים להציע רעיונות ולשתף תכנים.

עוד כתבות בתחום מוא"ז עמק חפר

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>