22.11.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

יקנעם עילית

רונן שפירא: מתנגד בתוקף לסיפוח שטחים ממוא”ז מגידו לתחומי יקנעם

לדברי חבר המועצה, בשל משבר האמון עם המועצה האזורית מגידו, נושאים חשובים לא מקודמים. העירייה: “כחבר מועצת העיר מצופה ממנו לדאוג לעיר שלו, ולא להתעסק במגידו”

מאת: אדי גל , 12 במרץ 2017

חבר מועצת העיר יקנעם, רונן שפירא, תוקף בחריפות את החלטת מועצת העיר לפנות לוועדת הגבולות בבקשה לספח את עין העמק, אליקים ויקנעם המושבה. לדברי שפירא, גם במידה והסיפוח הזה יאושר, כאשר הובלת העיר תהיה בידיו, הוא יפעל לביטולה.

רונן שפירא צילום: ארכיון "כוכב"

“בניגוד לראש העיר המכהן, אני דוגל בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית מגידו ומאמין שבחשיבה אסטרטגית משותפת, לצד ניהול משותף של חלק מהנושאים, ניתן למקסם את הרווח לכולנו ובלי צורך בכוחנות”, אמר שפירא, שהוסיף עוד כי: “המועצה האזורית מגידו ותושביה למודי ניסיון מהתנהגותו של ראש העיר. ולכן, כל שיתוף פעולה בנושאי תחבורה, שבילי אופניים וצרכי האזור, אינם מקודמים בשל משבר האמון הנ”ל. סימון, שאחראי למערכת היחסים העכורה עם המועצה האזורית מגידו, מלין על חוסר הסכמתם לשתף איתו פעולה בשבילי אופניים ובפתרונות תחבורה, ואינו לוקח אחריות על מעשיו”.
שפירא טוען כי, בניגוד לדבריו של אלפסי, בחוברת שחולקה לציבור, שהוא בעד שכנות טובה, מעשיו מוכיחים שמצד אחד הוא מדבר על שכנות טובה והידברות, ומצד שני אלה מלים חסרות תוכן. “אזכיר גם בהקשר זה שלמרות שנושא הסיפוח מן הסתם מקודם במחלקות העירייה השונות מזה מספר חודשים, הפעם הראשונה שראש העיר ניפגש כדי לעדכן בכך את ראש המועצה האזורית מגידו היה באותו יום שכבר בערבו מועצת העיר כבר הצביעה על ההחלטה. זו לא שותפות, זו לא הידברות, זו אפילו לא מראית של יציאה ידי חובה, אלא זלזול בוטה וחוסר הידברות”.
חבר המועצה טוען, כי הבנייה המואצת בעיר בשנים האחרונות, לא לקחה בחשבון בניית תשתיות תחבורתיות מתאימות כשם שהזניחה בניית תשתיות הולמות לצרכי פנאי, תרבות, ספורט ומסחר, וחוסר תכנון זה יתעצם בשנים הקרובות עם המשך תהליכי האיכלוס בשכונות השונות הנבנות בישוב. לדבריו, הבעיות רק יחריפו עם איכלוס השכונות החדשות, כאשר הפתרון של אלפסי הוא לספח עוד יישובים מסביב. “התכנית הגרנדיוזית לסיפוח ישובים ובניית עוד אלפי יחידות דיור כדי להגיע לכ-50-60 אלף תושבים, היא תכנית שלתפיסתי תחסל סופית את כל היתרונות שיש כיום ליקנעם”.
מעיריית יקנעם נמסר בתגובה כי: “אם רונן שפירא היה מתעמק באמת בתכנית שהעירייה הגישה לוועדה הגיאוגרפית, הוא היה מגלה מהר מאוד, שהתכנית נותנת מענה תחבורתי רחב, הכולל סלילת יציאות/כניסות נוספות לעיר. בדיוק בשל כך הוכנה התכנית. שפירא שמע מראש העיר בישיבת מועצת העיר שהעירייה תשקיע יחד עם משרדי התחבורה והבינוי והשיכון, כ- 70 מיליוני שקלים, בשיפור וייעול דרכי התחבורה ביישוב. בשנה הקרובה יושלמו העבודות בכביש 40 ותהיה כניסה ויציאה נוספת מהגגות הירוקים. תוך חודשיים, יתחילו העבודות להרחבת כביש 672 ותהיה יציאה חופשית לכבישים 6, ו-70. כל הדברים הללו ידועים לרונן שפירא, ובמידה והוא היה שואל שוב בישיבת המועצה, ראש העיר היה בוודאי משיב לו תשובה מלאה. שפירא, לצערנו, מרבה להתלונן על בעיות שכלל לא קיימות, או בעיות שהיו ונפתרו, וכחבר מועצת העיר מצופה ממנו לדאוג, לפחות קצת, לעיר שלו, ולא להתעסק כל הזמן במגידו, ואם צריך או לא לעשות שם סקרים”.

עוד כתבות בתחום יקנעם עילית

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>