תחבורה
רכבת ישראל משפרת את השירות לנוסעים עם מוגבלות ומשלבת קרונות ייעודיים חדשים
הקרונות הוסבו על ידי חטיבת הנייד של הרכבת, בפרויקט ייחודי לישראל בשנת 2017 בוצעו מעל ל-40 אלף נסיעות של אנשים עם מוגבלות ברכבת ישראל
מאת: ניר אהרוני , 2 באוגוסט 2018
רכבת ישראל גאה לשפר את השירות לנוסעים עם מוגבלות.
כחלק ממדיניות השירות של הרכבת לאנשים עם מוגבלות, כל תחנות הרכבת בישראל מונגשות, ובכל אחת ממעל 500 הרכבות המופעלות ביממה, יש קרון מונגש. צוותי התחנות והרכבות: מנהלים, מאבטחים, דיילים ופקחים, מונחים לסייע לנוסע עם מוגבלות, בכל צורך ובאופן מידי.

צילום: דוברות רכבת ישראל
לשמחתנו, נוסעים בעלי מוגבלויות עושים שימוש נרחב ברכבת, ומספר הנסיעות הללו הוכפל בשנתיים האחרונות. נכון להיום מבצעת רכבת ישראל כ-160 נסיעות של אנשים עם מוגבלויות ביממה, ובשנת 2017 תואמו מעל 40 אלף נסיעות כאלה. לאחרונה אף הקימה רכבת ישראל מערך מתנדבים, אשר יסייעו לצוותי התחנות במתן השירות לנוסעים עם מוגבלות.
לצד מספר תיאומי הנסיעות לאנשים עם מוגבלות, צמח בשנים האחרונות מספר רוכבי האופניים אשר עושים שימוש מבורך ברכבת, תוך ויתור על רכבם הפרטי וצמצום הגודש בכבישים. עם צמיחה זו, נוצר מצב שבו בקרונות הייעודיים לנוסעים עם מוגבלות, נעשה שימוש הולך וגובר של נוסעים הרוכבים עם אופניים, מה שמוביל לעיתים להרעה בשירות הניתן לנוסעינו עם מוגבלות.
בימים אלה סיימה רכבת ישראל פרויקט הסבת 15 קרונות ייעודיים, אשר יאפשרו לשפר את השירות לנוסעים עם מוגבלות, לצד מתן אפשרות לנסיעה נעימה ונוחה גם לרוכבי האופניים.
במסגרת ההסבה, אשר מתבצעת בתכנון וביצוע ישראלי, תוך התייעצות עם גורמי מקצוע רלוונטיים,לצד יצרן הקרונות בחו”ל, פורקו השולחנות והמושבים בצידו “הרגיל” של הקרון, והותקנו מושבים מתקפלים לצד אמצעים לאחיזה בטוחה. כעת נוצר חלל ייעודי לנוסעים עם מוגבלות, לצד חלל ייעודי לרוכבי אופניים, הנמצא בצידו השני של הקרון.