17.08.19

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

טלויזיה

שידורי הכבלים, לאן? הגבלות על “יס” ו”הוט”

שתי החברות פנו למועצה בסמיכות זמנים, לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה, ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים

מאת: זיו כהן , 17 במרץ 2016

המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין התכנסה ביום חמישי שעבר, לסיכום השימוע המקיף שערכה לאסדרת מדיניות התעריפים והמחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית.
כזכור, בחודש נובמבר פנו שתי החברות למועצה בסמיכות זמנים, לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה, אלא יתקיימו מחירים שונים רבים לאותו מוצר. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה, ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים.

צילום: ארכיון "כוכב"

בחינה כלכלית מקיפה שערך ד”ר רועי שלם (נומריקס), לבקשת יו”ר המועצה, קבעה כי במדיניות הנוהגת יש לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות, וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע, במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים.
בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים “לכל החיים”, במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם. המועצה החליטה לא לאשר את העלאות המחיר, עד לקביעת מדיניות מאסדרת שתתקן את המצב הקיים. ועוד בין החלטות המועצה: “הוט” ו”יס” יפרסמו את המבצעים שהן מציעות ללקוחות, ויעדכנו אותם באופן שוטף באתרי האינטרנט ובחשבונית החודשית, באמצעות הפנייה לאתר.
כמו כן, מבצעים יוגבלו לתקופה שבין 4 -18 חודשים. בנוסף, תיאסר העלאת מחיר תוך כדי מבצע. לעיתון “כוכב” נודע כי 21 יום לפני תום מבצע כלשהו, הלקוח יקבל הודעה במסרון ובמעטפית (דרך מסך הטלוויזיה) על סיומו. ד”ר בן חי שגב: “המועצה העמידה לרשות הצרכנים את מירב הכלים, לפקח על המחירים שהיא משלמת עבור שירותי הטלוויזיה. אני קורא לציבור לגלות ערנות, לעקוב, לבדוק ולהשוות מחירים באופן תדיר”.

לכל הכתבות בקטגוריית כללי >>>