21.11.18

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Print this pageTweet about this on Twitter

מוא"ז עמק חפר

תזונה מזינה: בכללית מציעים אפשרויות לשינוי בשנה החדשה

שירה שפיצר, דיאטנית קלינית ואחראית על סדנאות התזונה במחוז שרון שומרון של כללית: “הקפידו יותר על ארוחות משפחתיות מהנות”. מציעה להצטרף לסדנא או לקבוצה

מאת: זליג אהרונוביץ , 18 בספטמבר 2017

שנה חדשה עומדת בפתח וזו הזדמנות לבצע שינוי, להיטען באווירה אופטימית, לשפר את החיים, לעמוד באתגרים חדשים ולחיות את חיינו כמו שאנו רוצים ויכולים. “אנו יכולים לבחור איך השנה החדשה שלנו תהיה, וזה בעצם די פשוט”, אומרת שירה שפיצר, דיאטנית קלינית ואחראית על סדנאות התזונה במחוז שרון שומרון של כללית. לעיתון “כוכב” נמסר, כי מחקרים שונים מהתקופה האחרונה יכולים לתת מגוון רעיונות לשינויים באורח החיים, שיכולים להצליח. “שלבו יותר רכיבי מזון איכותיים מן הצומח בתזונה היומית”, אומרת שפיצר.

שירה שפיצר צילום: ארכיון "כוכב"

אגב, במחקרים רבים נצפה שתזונה מבוססת על מזונות איכותיים מן הצומח, יכולה להקטין את הסיכוי לסוכרת מסוג 2 ב 20%. בירקות, בפירות ובקטניות ישנם גורמים מגנים, כמו: סיבים תזונתיים המאטים את קצב פירוק המזון, הצבעים העזים של הירקות (צהוב כתום, אדום) מהווים נוגדי חמצון חזקים המונעים נזק לתאים, מינרלים שונים כמו מגנזיום ואשלגן עוזרים לווסת את לחץ הדם ועוד.
שפיצר: “הקפידו יותר על ארוחות משפחתיות מהנות. מחקרים הראו שבמשפחות בהן היו יותר ארוחות משותפות, היה אחוז נמוך יותר של השמנת ילדים, פחות הפרעות אכילה, ציונים טובים יותר בבית הספר ופחות התמכרויות. ההורים מהווים דמות לחיקוי הרגלי האכילה עבור הילדים והארוחה המשפחתית מהווה הזדמנות מצוינת להתנסות במאכלים חדשים ולהקנות הרגלי אכילה נכונים. רצוי להפוך את הארוחה למפגש חברתי ע”י שיח סביב אירועי היום (מה היה מעניין? מה מרגש? מה התוכניות למחר?) ולהעצים את האפקט שלהן”.
לסיום, שפיצר מציעה שלוש עצות שיעזרו לכם לעשות את השינויים, ולהפוך את השנה הבאה לשנה מוצלחת וטובה במיוחד. “אמצו גישה חיובית עם תמיכה מתאימה לכל שינוי שתעשו. מחשבות שליליות מונעות מאתנו להבחין באפשרויות סביבנו, ואילו מחשבות חיוביות מגדילות את תחושת המסוגלות שלנו ומאפשרות לנו לראות אפשרויות ובחירות חדשות. בכל תהליך של שינוי יהיו ‘נפילות’ ומעידות. אם נדע שבחשבון הכללי הכיוון הוא חיובי, לא נרים ידיים, נחזור למסלול ונתמיד בשינוי, נוכל להמשיך בתהליך”
שפיצר מוסיפה עוד כי: “היו מודעים. הכירו והיזהרו מהמחשבות ה’אוטומטיות’ שמשפיעות על התנהגותנו, בלי שבאמת העלנו אותן לרמת המודעות הדרושה כדי לבצע בחירה משכילה”.
ולסיכום אומרת שפיצר: “אל תתמודדו לבד. שתפו חברים ומשפחה בשינוי, הצטרפו לסדנא או לקבוצה, עברו את התהליך ביחד עם אנשים כמוכם, כדי שתוכלו לחזק אחד את השני וללמוד זה מניסיונו של זה. הסדנאות המתקיימות במרפאות שירותי בריאות כללית, הן אפשרות מצוינת לעבור את השינוי ביחד עם עוד אנשים ובהנחיית דיאטניות מהמובילות בארץ”.

עוד כתבות בתחום מוא"ז עמק חפר

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות >>>